مطالبات مردمی از رییس جمهوری آینده| وعده هایتان ضمانت اجرا داشته باشد

خواسته های مردم در نظامی که به پشتوانه آراءهمین مردم شکل گرفته حق بزرگی بر حکومت ایجاد می کند که نمی تواند نسبت به آن بی تفاوت باشد؛ مطالبات مردمی حتی اگر در موارد جزئی به حق هم نباشد اما حکومت باید آن را بشنود و پاسخ اقناعی برای آن داشته باشد.

خبرگزاری شبستان-کرمان

 

مطالبات مردمی از مسئولین به ویژه از رییس دولتی که می خواهد در نظام جمهوری اسلامی که متکی به آراء همین مردم است؛ انجام مسئولیت کند باید به دقت مورد توجه قرار بگیرد؛ مطالبات مردمی، خواسته های به حقی است که از کف میدان برمی آید؛ همان جایی که شاید بعضی از مسئولین نسبتی با آن ندارند و یا کمتر دارند.

 

خواسته های مردم در نظامی که به پشتوانه آراءهمین مردم شکل گرفته حق بزرگی بر حکومت ایجاد می کند که نمی تواند نسبت به آن بی تفاوت باشد؛ مطالبات مردمی حتی اگر در موارد جزئی به حق هم نباشد اما حکومت باید آن را بشنود و پاسخ اقناعی برای آن داشته باشد.

 

این روزها و در آستانه انتخابات ۲۸ خرداد که قرار است رییس دولت سیزدهم توسط همین مردم انتخاب شود اما شرایط تفاوت قابل ملاحظه ای با دوره های قبل دارد؛ بخش زیادی از جامعه به شدت ناراضی از وضعیت موجود اقتصادی است؛ این را کف میدان می گوید.

 

در ادامه تریبون آزاد بسیج رسانه استان کرمان با محوریت«پویش مشارکت همگانی در ملک سلیمانی» دومین مقصد پس از میدان آزادی، میدان شهدا(مشتاق) است. هنوز چند ساعتی به مغرب مانده و میدان پر از رفت و آمد افراد مختلف است؛ اتوبوس مطالبه گری که مستقر می شود و تریبون تعبیه؛ رفته رفته توجه خیلی ها جلب می شود...همه درد دارند...خیلی هم زیاد... می خواهند حرف بزنند بلکه صدایشان را برسانند... به کسانی که کاندیدا شدند و کسی که در نهایت انتخاب می شود.

 


مرتضی. ن یکی از شهروندان کرمانی می گوید: من دو دوره قبل در انتخابات شرکت نکردم؛ یک کارگر آزاد بدون بیمه با دو تا بچه و اجاره نشین هستم؛ خواسته من خواسته همه مردم است که مملکتی بی دردسر و بی دغدعه داشته باشیم الان مشکلات بیداد می کند و مردم به زانو درآمدند. اگر احساس کنم در این دوره کسی می تواند مشکلات را حل کند در انتخابات شرکت می کنم.

 

 

سهیل کسائیان، دانشجوی ۲۷ ساله ای که با انرژی پشت تریبون قرار می گیرد؛ حضور در انتخابات را وظیفه یک ایرانی برای سرافرازی کشورش و تصمیم گیری برای آینده می داند و تأکید می کند: فردی که انتخاب می شود دغدغه او باید مردم باشد زیرا در تمام این سالهایی که تحریم شدیم اما اتحاد مردمی ماند پس نباید به این اتحاد آسیب زد.

 

وی با اشاره به اینکه پس از تحقیقاتی که تاکنون انجام داده به گزینه مورد نظر و شخص اصلح رسیده؛ تأکید کرد: رأی دادن هر ایرانی باعث می شود نظام از نظر حمایت مردمی در برابر دشمنان، تحت تأثیر باشد و جرأت دشمن را کم کند و اگر رأی ندهیم دشمن متوجه از دست دادن اتحاد ما می شود.

 

 

کسائیان خاطرنشان کرد: گرچه مردم به خاطر مشکلات، مدتی است ناامید شدند اما پیشنهاد می کنم یکبار دیگر اعتماد کنند تا مشکل بدتر نشود زیرا اگر شرکت نکنند هم بالاخره یک نفر انتخاب می شود اما ممکن است اصلح نباشد.

 


علی شهریارزاده از بم هم با تأکید بر اینکه کسی که رأی مردم را می خواهد باید به داد دل آنان هم برسد؛ شرکت در انتخابات را وظیفه دانست و از گرانی ها انتقاد کرد و خواستار ارزانی شد.




زهرا طبال زاده اما از مردم می خواهد به خاطر خون شهدا هم که شده پای صندوق رأی حاضر شوند و می گوید: مردم همانگونه که دنبال احکام دین خود می روند و درباره آن پرس و جو می کنند باید دنبال اصلح هم بروند؛ بنده خود خیلی مطالعه کردم و به گزینه اصلح هم رسیدم و برایش تبلیغ هم می کنم.

 

وی با تأکید بر اینکه کسی باید بیاید که درد مردم را بفهمد و فقط دنبال راحتی خود نباشد؛ ادامه داد: الان اوضاع اقتصاد کشور خیلی بد است اما همه که مقصر این وضع نیستند پس باید اصلح را انتخاب کنیم تا گامی برای امام زمان برداشته باشیم.

 

 

 کاکویی پور، نوجوانی که هنوز به سن قانونی رأی دادن نرسیده می گوید: وضعیت را خیلی خراب می بینم. فشار اقتصادی آنقدر زیاد است که مردم یادشان نمی آید ۲۸ خرداد چه روزی است!

 

وی در ادامه در پاسخ به اینکه از رییس جمهوری آینده چه انتظار و مطالبه ای دارید؛ با لحنی معنادار جمله ای می گوید که شاید حاکی از اوج استیصال است: خواسته ها را به که بگوییم؟! 



فرزانه، دانشجوی ۱۹ ساله ای که در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری رأی اولی است؛ با لحنی سراسر اعتراض و گله مندی می گوید: هر کسی آمده و رفته اما مشکل جوانان باقی مانده؛ به نظر من وعده های کاندیداها باید ضمانت اجرایی داشته باشد.

 

او از اینکه مسئولان در عمل به فکر اشتغال و ازدواج جوانان نیستند به شدت گله مند است و می گوید: اما با این حال از اینکه رأی اولی هستم و می توانم درباره کشورم نظر بدهم خوشحالم و در انتخابات شرکت می کنم.

 



 

حسین عرفانی‌، پیرمرد ۸۰ ساله ای که جدای از اظهارنظراتی که پشت تریبون دارد؛ چندین بار با دیگر مصاحبه شوندگان هم بحث می کند و می خواهد همه را مجاب به رأی دادن کند؛ سرحال و با انرژی و با لحنی عتاب آلود می گوید: ما انتخاب نکنیم پس یکی از خارج بیاید و برایمان انتخاب کند؟! همه باید رأی بدهند و انتخاب کنند.

 

 

عرفانی با همه ساده دلی اش می گوید: کسی که رأی ندهد معرفت ندارد؛ جمهوری اسلامی یعنی حکومت پیامبر اما اینکه حالا یک عده دری وری می گویند یعنی اسلام را نشناختند.

 

 

مهدیه امیرتیموری، ۳۴ سال و از فعالان فرهنگی، ۲۸ خرداد را روز سرنوشت ساز ملت ایران می داند و با خواهش از مردم می خواهد که رأی سفید در صندوق نیندازند و حتماً با توجه به فرمایشات رهبری، اصلح را انتخاب کنند.

 


صادق پوراحمدی، ۳۰ ساله می گوید: به بهبود اوضاع کمی امید دارم شاید اگر ....انتخاب شود کشور بهتر شود.

 

قصه پرغصه این تریبون آزاد که حتی منِ خبرنگار را به شدت متأثر می کند آنجا است که پوریا محمدی، جوان ۲۷ ساله ای که با کلی قسط و قرض ازدواج کرده حالا درآمد کارگری آن هم با مدرک لیسانس کفاف مخارج زندگی اش را نمی دهد.

 

از بند بند حرف هایش درد را احساس می کنی با این وجود اما رأی ندادن را کاملاً اشتباه می داند و می گوید: مسئولان به فکر جوانان باشند.

 

 

فرزانه مودی، ۳۱ ساله می گوید: اگر رأی ندهیم اوضاع بدتر می شود، باید به جامعه امید داد؛ اگر دوره قبل بهتر انتخاب کرده بودیم، هشت سال کشور به فلاکت نمی رسید.

 

وی ادامه داد: کسی شاید نان شب نداشته اما پای انقلاب ایستاده و درست نیست طرف با رأی این مردم بالا بیاید اما به فکر مردم نباشد. 

 

 

آرمین ۲۰ ساله و صاحب اختراع با قاطعیت می گوید در انتخابات شرکت نمی کنم زیرا دو اختراع ثبت کردم و کسی در ایران آن را نخرید و مجبور شدم به عرب ها بفروشم.

 

نرگس ۴۵ ساله که در نزدیکی تریبون با داد و فریاد عده ای را دور خود جمع کرده، با خواهش اصحاب رسانه راضی می شود مابقی حرف هایش را پشت تریبون بزند؛ می گوید چطور دخترم را خانه بخت بفرستم وقتی یک سرویس قاشق چنگال ۵ میلیون تومان است! دو جا کار می کنم، از صبح تا شب با شوهرم سگ دو می زنیم تا لقمه حلال به خانه بیاوریم اما با این دو سه میلیون می شود زندگی کرد؟ بچه ها را عروس و داماد کرد؟

 

وی با اشاره به اینکه تصمیم اشتباه، کار کشور را به اینجا رسانده؛ می افزاید: تصمیم داشتم در این دوره از انتخابات شرکت نکنم اما احتمال می دهم شرکت کنم با این حال از انتخاب می ترسم؛ زیرا گول تبلیغات را می خوریم  و بعد وزرایی انتخاب می شوند که هیچ نظارتی بر آنان نیست؛ نمی شود بر تخت ریاست جمهوری بنشینی و کاری به مردم نداشته باشی‌.

 

 

اشرف گنجویی، بانوی میانسال که صحبت های عده ای را در اطراف تریبون شنیده با لحنی کوبنده و قاطع می گوید: به حرمت خون حاج قاسم در انتخابات شرکت می کنیم؛ کسی که به خاطر دست افتاده علمدار انقلاب هم شده، شرکت نکند خیانت می کند.

 

کد خبر 1062785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha