اولین کارخانه فرآوری طلا در شرق کشور به بهره برداری رسید

اولین کارخانه فرآوری طلا در شرق کشور با سرمایه گذاری ۷۰ میلیارد تومان در شهرستان خوسف به بهره برداری رسید.

«محمدعلی آخوندی»در حاشیه بازدید استاندار خراسان جنوبی، نماینده مردم شهرستان های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس و تعدادی از مسئولان همراه از کارخانه فرآوری طلای کودکان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار کرد: عملیات اجرایی احداث سنگ شکن و کارخانه فرآوری در معدن طلای شادان با میزان سرمایه‌گذاری 400 میلیارد تومان و سرمایه گذاری در معدن طلای کودکان به میزان 70 میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

 

فرماندار خوسف با بیان اینکه احداث ابنیه کارخانه فرآوری طلای کودکان با یک هزار و 626 متر مربع به سرانجام رسیده است، گفت: ظرفیت تولید سالیانه کارخانه طلای کودکان بر اساس عیار یک و نیم، 70 کیلوگرم در سال است که تا 200 کیلوگرم قابل افزایش است.

 

وی با بیان اینکه 85 درصد کارگران کارخانه طلای کودکان بومی و از روستاهای اطراف کارخانه هستند، گفت: در این کارخانه حدود  ۱۲۵ نفر مشغول به کار شده اند.

 

فرماندار خوسف تصریح کرد: معادن طلایی خوسف از جمله کودکان، شادان و ماهرآباد می‌توانند به عنوان پیشران و قطب توسعه در شهرستان خوسف و استان باشند که ضمن ایجاد اشتغال برای جوانان جویای کار، زمینه توسعه هرچه بیشتر این منطقه را فراهم خواهند کرد.

 

وی با بیان اینکه شهرستان خوسف به عنوان قطب معادن خراسان جنوبی شناخته می‌شود، مطرح کرد: بیش از ۳۷ معدن فعال در این شهرستان وجود دارد.

 

آخوندی با بیان اینکه معادن بسیار بزرگی با ذخایر طلا، مس و دولومیت در شهرستان خوسف وجود دارد، ادامه داد: در سطح استان، شهرستان خوسف بیشترین ذخایر طلا در شرق کشور را دارا است.

 

کد خبر 1062788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha