تعداد مراکز نیکوکاری استان زنجان به ۱۳۷ مرکز افزایش یافت

به گفته صفری، ۱۳۷ مرکز نیکوکاری در استان زنجان زیر نظر کمیته امداد استان زنجان فعالیت می کنند که تعدادی از این مراکز فعالیت خود را به سمت تخصصی شدن و توانمندسازی مددجویان سوق داده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رویکرد اصلی  کمیته امداد توانمندسازی و ایجاد درآمد با ثبات در خانواده هاست و در این راستا اقدامات گسترده و حمایت های متعددی برای توانمندسازی خانواده های مددجویان انجام می شود.

 

هدایت صفری با تاکید بر اینکه مراکز نیکوکاری با ایجاد انسجام ،وحدت حرکت می کنندافزود: برون سپاری پرونده های مددجویان  و واگذاری بخشی از کارهای کمیته امداد به این مراکز گام مهمی در کاهش محرومیت ومبارزه با فقر ودر نتیجه توانمندسازی خانواده های عزیز تحت حمایت است.

 

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان اشتغال وخودکفایی ،مسکن وفرهنگی را سه ضلع توانمندسازبرای  مددجویان عنوان کرد و افزود: با تخصصی شدن فعالیت های مراکز نیکوکاری زمینه توانمندی خانواده ها در حوزه های مختلف ازجمله اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی فراهم شده ومعیشت خانواده ها تامین می شود.

 

صفری ایجاد مراکز نیکوکاری را از اقدامات مهم واثر بخش کمیته امداد استان عنوان کرد و افزود: این مراکز در مساجد  و دستگاه های اجرایی تشکیل می شود که  یکی از مهمترین نکات در ارتباط با فعالیت این مراکز مدیریت آن توسط مردم است به طوری که جمع آوری کمک ها و توزیع آن به صورت کامل توسط خود آنها با رعایت کرامت انسانی انجام می شود.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان گفت: در سال گذشته بیش از ۵۸ میلیارد تومان کمک های مردمی از طریق ۱۳۱ مراکز نیکوکاری جمع آوری ودر بین خانواده های نیازمند توزیع شده است که در حال حاضر تعداد این مراکز در استان زنجان به ۱۳۷مرکز افزایش یافته است.

کد خبر 1062809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha