صدور ۱۰۰ هزار دفترچه سلامت برای کهگیلویه وبویراحمدی‌ها

از زمان شیوع ویروس کرونا ۱۰۰ هزار دفترچه بیمه سلامت رایگان بدون الزام به ارزیابی در اختیار مشمولان قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در گچساران، مدیرکل بیمه سلامت استان گفت: برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر در دوران کرونا، دفترچه‌های بیمه همگانی، روستاییان و عشایر بدون ارزیابی وسع صادر می‌شود.

 


«غلامرضا کاظمی» تصریح کرد: هم اکنون ۳۴۴ هزار روستایی، ۹۷ هزار از کارکنان دولت و ۳۳ هزار و ۳۶۴ نفر از سایر اقشار از بیمه سلامت استفاده می‌کنند.

 



وی افزود: همچنین بیش از ۴۷ هزار و ۲۶ نفر از جمعیت استان از بیمه سلامت همگانی و هزار و ۷۲۱ نفر از بیمه ایرانیان استفاده می‌کنند.

 



مدیرکل بیمه سلامت اظهار کرد: بیش از هزار و ۱۲۷ بیمار خاص اعم از تالاسمی، هموفیلی، کلیوی و دیالیزی زیر پوشش بیمه سلامت هستند.

 

 

وی افزود: این بیمه با پوشش بیمه‌ای برای ۴۳۶ قلم دارو، ۵۶ خدمت آزمایشگاهی و ۲۴ خدمت دندان پزشکی، فرانشیز خدمات رادیولوژی، بستر بهبود خدمات حوزه سلامت را فراهم کرده است.

 



کاظمی با اشاره به اینکه بیمه سلامت با ۶۳ مرکز بهداشتی و درمانی روستایی و فعالیت ۱۳۴ پزشک و ۹۱ ماما در مناطق روستایی کهگیلویه و بویراحمد خدمات رسانی می‌کنند، خاطر نشان کرد: هزینه‌های خدمات پزشکان را بیمه سلامت استان به صورت سرانه‌ای به دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد پرداخت می‌کند.

 

 
کد خبر 1062889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha