کشور به افراد کاربلد دیندار نیاز دارد

کارشناس مذهبی گفت: قرآن در سوره یوسف آیه ۵۵ دو شاخصه می دهد؛ حفظ و علیم؛ یعنی متدین و امانت دار و کاربلد؛ بعضی دین دار هستند اما کاربلد نیستند بعضی کاربلد هستند اما دین ندارند که هر دو برای کشور خطرناک است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام سیدمهدی حائری زاده، پنجشنبه(۱۳ خرداد) در مراسم بزرگداشت ارتحال حضرت امام(ره) در سخنانی با بیان اینکه امام علی علیه السلام فرمود «مؤمن اهل ذکر و فکر است» تصریح کرد: بعضی اهل ذکر هستند اما اهل فکر نیستند.

 

کارشناس مذهبی با بیان اینکه ذکر بدون فکر، سر از خوارج و داعش و اسلام سعودی در می آورد؛ شهید سلیمانی را مصداق اهل ذکر و فکر دانست و به اثر قیام برای خدا اشاره و بیان کرد: امروز هر کس در منطقه احساس امنیت می کند چه بداند یا نداند، نیت بکند یا نکند، یک فیض عظیم آن برای حاج قاسم است.

 

وی افزود: او ژست و تکبر نداشت و همه گروه ها را جذب کرده بود و در وصیت نامه خود نوشته امروز قرارگاه حسین بن علی، ایران است؛ بدانید جمهوری اسلامی حرم است که اگر ماند دیگر حرم ها می ماند و اگر دشمن این حرم را از بین ببرد دیگر حرمی باقی نمی ماند.

 

حجت الاسلام حائری زاده در خصوص انتخابات هم خاطرنشان کرد: آیا به خاطر یک صندلی باید رقیب هراسی و متک بار دیگران کنی و سناریوهای سوخته را مطرح کنی؟ قرآن در سوره یوسف آیه ۵۵ دو شاخصه می دهد؛ حفظ و علیم؛ یعنی متدین و امانت دار و کاربلد؛ بعضی دین دار هستند اما کاربلد نیستند بعضی کاربلد هستند اما دین ندارند که هر دو برای کشور خطرناک است.

 

وی با تأکید بر اینکه کسی را باید انتخاب کرد که خداترس، ساده زیست، خداشناس باشد و پیشینیه او را ببینید؛ اظهار کرد: بعضی ها آدرس غلط ندهند؛ مشکل کشور ما پیدا شدن موی فلان دختر نیست، مشکل ما مسکن و معیشت و ازدواج جوانان است؛ فاین تذهبون؟! به کجا می روید؟

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به فساد و اینکه ۱۱ نفر در کشور همه تسهیلات بانکی و ارزی کشور را تقسیم کردند؛ از خصوصی سازی هم به شدت انتقاد کرد و گفت: فساد زمانی شکل می گیرد که طرف نتواند ازدواج و مسکن تهیه کند اما بساط ازدواج آماده شود، فساد فروکش می کند‌.

 

وی از گره زدن مشکلات کشور به مذاکره هم انتقاد کرد و با بیان اینکه نزدیک به هفت سال گفتند در باغ بهشت باز می کنند و هنوز هم در وین هستند؛ تصریح کرد: حداقل یک عذرخواهی کنید؛ در یکی از پمپ بنزین های منطقه بالاشهر تهران نوشته شده «سال ۱۴۰۰ پایان تحریم ها است» گرفتید ما را؟ اوضاع بدتر شد یا بهتر؟

 


حجت الاسلام حائری زاده قانون شورای نگهبان مبنی بر اینکه فرزندان مسئولین درجه ۱ نباید در خارج از کشور آن هم در کشور متخاصم درس بخوانند را بسیار بجا دانست و گفت: کسی که از مبدأ فاصله بگیرد کم کم تعلق خاطر او هم کم می شود.

 

وی با بیان اینکه کسانی که بوی رجایی می دادند الان بوی رجوی می دهند و یک به یک در حال پیاده شدن از قطار انقلاب هستند؛ تأکید کرد: ما با کسی عقد اخوت نبستیم و اگر کسی از ولایت زاویه بگیرد با او هیچگونه عقد اخوتی نداریم.

کد خبر 1062911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha