ارتقاء کیفی فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور رویکرد اصلی است

سعادتی ارتقاء کیفی فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و کارآمد سازی کانون ها را یکی از رویکردهای اصلی ستاد در سال ۱۴۰۰ است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، «سعید سعادتی» درنشست مشورتی شورای مناطق ستاد فهما با محور منطقه یک، به برگزاري نشست مشورتي شوراي مناطق ستاد فهما اشاره داشت وگفت: در اين جلسه توانمندسازي در عرصه فعاليت‌هاي هنري کانون‌ها به عنوان يکي از برنامه‌هاي پش رو ستاد فهما در سال ۱۴۰۰مطرح  می شود.

 

معاون فرهنگی هنری ستاد فهما بابیان اینکه مسجد برای همه ذائقه ها و همه گروه های سنی است اضافه کرد: در کشور بیش از ۸۵ هزار مسجد داریم که از این تعداد ۲۵ هزار  و۴۰۰ کانون در کشور شکل گرفته است.

 

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته در طرح ایران قوی بدنبال نظام بخشی و ساماندهی فعالیت ها بودیم  اظهارداشت: به  بخشی ازاهداف رسیدیم و امسال بدنبال کیفی سازی فعالیت های کانون ها هستیم.

 

سعادتی با تاأکید براینکه  باید تربیت کادر هنر مند و کادر فرهنگی کانون ها و شناسایی استعداد ها و توانمند سازی اعضاء کانون ها و حمایت از کادر اقدام کنیم ادامه داد: نشست‌های مشورتی شورای مناطق نقش موثری را در برنامه‌ریزی، نظارت و جاری‌سازی سیاست‌های ستاد فهما ایفا می‌کنند.

 

معاون فرهنگی هنری ستاد فهما با بیان اینکه با توجه به تاکید رئیس ستاد فهما و رویکرد شورای معاونین، سلسله جلساتی به صورت مستقیم با استان‌های مختلف برگزار شده و ذیل مشورت و همفکری تصمیم‌گیری می‌شود تا برنامه‌هایی که قرار است در سطح استانی اجرا شود کامل و جامع باشد افزود: از سوی دیگر کانون‌ها بتوانند از آن بهره مند شوند؛ این رویکرد منجر به اعمال سیاست‌های بالادستی و اقتضائات استانی و بومی در طراحی فعالیت‌ها خواهد شد، یعنی همان هدفی که در برگزاری این جلسات دنبال می شود.

 

وی با تأکید برکیفی سازی  فعالیت ها و برنامه ها ادامه داد: یک پیوست پیوند با مسجد در همه زمینه ها لحاظ شده است که اجراهای میدانی گروه های سرود و نمایش و اکران ها مسجد و محله محوری مطرح است.

 

سعادتی  پیامد ارتقاء نیروی انسانی و برنامه ها را  ارتقاء کانون های مساجد و کارآمدی کانون ها عنوان کردوافزود: فعالیت‌های کانون‌ها، تربیت نیروی انسانی و کادر هنرمند و فرهنگی در کانون‌های مساجد از جمله برنامه‌های محوری ستاد فهما به شمار می‌رود و این مهم به منظور شکوفایی و توانمندسازی اعضای کانون‌ها در دستور کار قرار گرفته و نکته مهم آن است که در تمامی این سلسله فعالیت‌ها پیوند با مسجد تعریف شده است.

 

به گفته وی باید در نشست هایی که داریم جایگاه ستادهای استانی و حمایت از کانون ها و تعامل بیشتر با کانون ها جایگاه ستاد ارتقا ببخشیم و از تمرکز گرایی جلوگیری کنیم و در برون سپاری کارها بیشتر تلاش کنیم.

 

در این نشست  سه محور د ارتقای کیفی و کارآمدسازی فعالیت‌های کانون‌های مساجد، آسیب‌شناسی فهمای 1399 طرح ملی ایران قوی و راهکاری پررنگ تر شدن جایگاه ستادهای استانی در بحث ساماندهی و حمایت از کانون‌هامورد بررسی قرار گرفت.

 

نشست مشورتی شورای مناطق ستاد فهما با محور منطقه یک با حضور مدیران ستادی از استان‌های تهران، البرز، قم، قزوین، برگزار شد.

کد خبر 1062920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha