اجرای طرح فراگیر استانی قرآنی بشارت در کرمانشاه

کرمیان، گفت: طرح فراگیر استانی قرآنی بشارت در موسسات و خانه های قرآنی مردمی دارای مجوز استان برگزار می شود.

محسن کرمیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: هدف از اجرای طرح بسط و گسترش فرهنگ انس با قرآن کریم و مفاهیم سازنده آن، حفظ و تدبر در آیات قرآن کریم، بهره مندی مخاطبان از فرصت اوقات فراغت تابستان، کشف استعدادهای نهفته حفظ قرآن کریم در استان  و همگرایی نهادهای قرآنی و اجتماعی برای ایجاد پویش های معنوی و مشارکت برخی نهادهای قرآنی برنامه ریزی و آغاز خواهد شد.

 

معاون قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه افزود: سرفصل های آموزشی طرح بیان اهداف و مزایای حفظ قرآن، بیان مراحل و روش های حفظ، مرور و تثبیت، بیان ارتباط لفظی و معنایی سوره جزء ۲۹  و پرسش از محفوظات پیشین و جدید  طرح در راستای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تربیت حافظان قرآن کریم است.

 

وی تصریح کرد: دوره های آموزشی به سه شیوه حضوری، نیمه حضوری یا مجازی ویژه علاقه مندان به حفظ قرآن کریم در موسسات و خانه های قرآنی دارای مجوز و بقاع متبرکه برگزار و مخاطبان، موفق به حفظ متقن و استوار جزء ۲۹ شده و خواهند توانست به صورت صحیح و روان محفوظات خود را ارایه  می شود.

 

کرمیان گفت: در شیوه حضوری و مجازی مخاطبان طرح در ۲۰ جلسه آموزشی شرکت و به فراگیری دروس و انجام تمرینات و  در شیوه نیمه حضوری مخاطبان طرح می بایست در حداقل نیمی از جلسات آموزشی شرکت نموده و به فراگیری دروس و انجام تمرینات مربوطه بپردازد.

 

معاون قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه  اظهار کرد: مجری دوره ادارات کل اوقاف و امور خیریه استان ها به عنوان کارفرما و موسسات و خانه های قرآنی و مردمی دارای مجوز و بقاع متبرکه هستند و گروه های هدف در این طرح تمامی علاقه مندان به حفظ قرآن در دو رده سنی بالا و پایین ۱۵ سال به تفکیک جنسیت در استان می باشد.

 
 

کد خبر 1062936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha