بنگاه های اقتصادی باید مبلغ مسئولیت های اجتماعی خود را پرداخت کنند

مختار با تاکید براینکه بنگاه های اقتصادی باید مبلغ مسئولیت های اجتماعی را پرداخت کنند گفت: در آبادان پاسارگاد، ایرانول، پرسی ایران گاز و پتروشیمی متعلق به شستا هستند که مبلغ ۱۵ میلیارد تومان را جزء مسئولیت های اجتماعی خود مصوب کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «جلیل مختار» شب گذشته در نشست خبری مجمع نمایندگان خوزستان با اصحاب رسانه که در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی اهواز برگزار شد، مهم‌ترین عملکرد انجام شده در این دوره را بحث تکمیل جاده اروندکنار به آبادان دانست و اظهار کرد: این پروژه ردیف ملی نداشت اما با پیگیری های انجام شده از طریق ماده ۲۳ برنامه و بودجه کشور در ردیف ملی قرار گرفت، امسال نیز در سه محوریت و سه فاز، فعالیت در این زمینه آغاز شده است؛ این جاده ۳۰ سال بلاتکلیف بود و به عنوان جاده مرگ لقب داشت.

 

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین جاده خضر نبی نیز که بسیار باریک بود، چهار متر تعریض شد که در فاز اول، هشت کیلومتر آن انجام شد، در فاز دوم نیز پنج کیلومتر در حال انجام است و در فاز سوم هم در هشت کیلومتر نهایی می‌شود که در حال حاضر در بحث برآورد و تامین اعتبار قرار دارد، همچنین پل خضر نبی، در مرحله تجهیز کارگاه است.

 

وی با بیان اینکه تکمیل پروژه مسکن مهر یک چالش بسیار بزرگ و بلاتکلیف مانده بود، تصریح کرد: با پیگیری هایی که انجام شده در بحث فاضلاب، آب و انشعابات، تنها سه خیابان دیگر برای تکمیل مانده است؛ بازآفرینی در بافت فرسوده در مناطق سواحل اروند نیز پیگیری شد که هفت منطقه ثبت و اعتباراتی گرفته شد.

 

مختار اضافه کرد: همچنین طراحی و تامین اعتبار پل چوئبده را به مبلغ ۱۱۰ میلیارد تومان داریم که تامین ۵۰ درصد آن توسط سازمان بنادر کشور تعهد داده شده و ۳۰ درصد توسط سازمان راهداری و ۲۰ درصد دیگر توسط وزارت راه و شهرسازی، تامین می شود.

 

وی از ابطال ثبت سفارش در مناطق آزاد در دو هفته گذشته خبر داد و تصریح کرد: کالاها از طریق منطقه آزاد نباید وارد ثبت سفارش شوند اما مصوبه دولت این بود که باید برای بحث تنظیم ارز ثبت سفارش شود که با همکاری بنده و محفوظی دیگر نماینده آبادان، مصوبه هیات دولت را ابطال کردیم که خبر بسیار خوبی برای منطقه آزاد اروند بود که می توانند کالا را بدون ثبت سفارش وارد کنند.

 

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری هزینه سوخت برای مناطق مرزنشین ابراز کرد: تقریبا از ابتدای این دولت تاکنون قرار بوده که این هزینه به مناطق مرزنشین پرداخت شود اما انجام نشده که با طرح سوال و فشار، باید این خبر خوب را بدهم که در ۲۷ اسفندماه ۹۹، برای هر چهار هزار خانوار ساکن این مناطق، مبلغ ۲ میلیون تومان واریز شد که کار بسیار بزرگی در بحث کاهش محرومیت زدایی بود.

 

وی بیان کرد: تکمیل بحث آب شیرین کن که سه هزار و ۵۰۰ مترمکعب برای اروندکنار تولید آب شیرین دارد نیز انجام شد، احداث تصفیه خانه و آب شیرین کن چوئبده نیز با ۷۰ درصد کار در حال تکمیل است.

 

مختار با بیان اینکه مجوز فاینانس داخلی برای احداث و تکمیل فاضلاب آبادان هم گرفته شد عنوان کرد: ۴۰۰ میلیارد تومان برای فاضلاب شهرستان تامین اعتبار شد که تا سه ماه آینده شاهد واریزی اولین قسط مبلغ در نظر گرفته شده خواهیم بود؛ همچنین شورای عالی اداری نیز دانشگاه صنعت نفت آبادان و اهواز را از وزارت نفت منفک و آن را به وزارت علوم ملحق کرد که ما مخالفت کردیم و این موضوع را ابطال و دانشگاه را به وزارت نفت برگرداندیم.

 

وی درخصوص نصب گیت ها برای ورود و خروج به شهر آبادان اذعان کرد: من در این زمینه ۲ بار از وزیر اقتصاد طرح سوال داشتم که باید گمرکات و تشریفات گمرکی بیرون از منطقه آزاد باشد و دوم این که مناطق آزاد باید تشریفات خروج کالای خود را بر اساس قانون و مقررات منطقه آزاد اروند انجام دهند. بعد هم گیت ها و نیروهای گمرک را به بیرون انتقال دادیم اما به دلیل همین مصوبه ثبت سفارش در مناطق آزاد، برخی کالاهایی که وارد آبادان می شد، جزء جدول شماره چهار بود یعنی ضرورتی ندارند که از جمله آن می توان به گندم و دارو اشاره کرد.

 

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنابراین به دلیل اینکه بیشتر کالاهای وارداتی در منطقه آزاد اروند در جدول شماره چهار بودند، هیچ واردات و صادراتی وجود ندارد که بخواهیم فعالیت داشته باشیم اما بعد از اتفاقی که 2 هفته پیش رقم خورد و به آن اشاره داشتم، به قوت خود باقی بماند؛ بحث نصب گیت ها برای ورود و خروج نیز جزء مواردی است که باید در حوزه ورودی و خروجی خرمشهر هم مستقر شود.

 

وی به مسئولیت اجتماعی اشاره کرد و گفت: هرگاه هرگونه از بنگاه های اقتصادی فعال شود، باید مبلغ مسئولیت اجتماعی خود را پرداخت کند در آبادان نیز پاسارگاد، ایرانول، پرسی ایران گاز و پتروشیمی نیز متعلق به شستا هستند که مبلغ ۱۵ میلیارد تومان را جزء مسئولیت های اجتماعی خود مصوب کرده اند، تقریبا 2 محموله ۲۰۰ تنی قیر رایگان را شهرداری آبادان تحویل گرفت و 2 روز پیش نیز ۳۴ تن قیر رایگان دیگر را در اختیار شهرداری گذاشت.

 

مختار ارتقای دانشکده علوم پزشکی به دانشگاه علوم پزشکی را در آبادان کار بسیار بزرگی دانست و یاد آور شد: این موضوع را توانستیم در شورای انقلاب فرهنگی مصوب کنیم و طی یک ماه گذشته به تصویب رسید و اکنون استان خوزستان سه دانشگاه علوم پزشکی در اهواز، آبادان و دزفول دارد.

 

کد خبر 1062967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha