اطلاع رسانی به موقع و افزایش امیدواری

اطلاع رسانی به موقع و مناسب یکی از راهبردهای مهم در افزایش امیدواری و مقابله با توطئه دشمنان برای ناکارآمدسازی نظام و توطئه علیه مسئولان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، بی اطلاعی یکی از مقوله های موثر در زمینه ساز توطئه، افترا، شایعه پراکنی و دروغ پردازی است که افراد دنیا طلب را برای رسیدن به اهداف خود تشویق می کند و یا به تعبیر دیگری زمینه ساز جرم و انجام چنین رفتارهایی است.

 

در بی خبری و ناآگاهی ها مردم دچار سوتفاهم و تعارض در تشخیص واقعیت ها می شوند و بر تصور شخصی می پدارند که مشکلات زیادی و عملکرد مناسبی رخ نداده است.

 

ادارات و نهادهایی که عملکرد خود را به صورت واقعی و نه به دروغ و بزذگ نمایی بیان نمی کنند برخی در طرف مقابل و یا در دشمنی با نظام سعی بر تحریف فعالیت ها و بزرگ نمایی مشکلات می نمایند و این موضوع بر اهداف مهم کشور اثر می گذارد.

 

اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم برای رفع این چالش بسیار کاربردی بوده که این وظیفه بر عهده مدیران روابط عمومی، رسانه ها و مدیران بخش های دولتی نهاده شده که با رعایت اخلاق به اطلاع مردم برسانند.

 

اطلاع رسانی به موقع، دقیق، به دور از دروغ پردازی و بزرگ نمایی نیاز جامعه است و بین فعالیت تبلیغاتی دروغین و سیاه نمایی تمایز وجود دارد و نباید این نیاز، واقعیت و اهمیت اطلاع رسانی را با عوام فریبی متفاوت دانست.

 

*آگاهی بخشی عامل امیدواری به نظام

 

دشمن که از بی اطلاعی مردم نسبت به اقدام گسترده سو استفاده کرد، با تعریف یک برنامه اقدامات را کوچک شمرده و مشکلات را بزرگ جلوه داد که این امر بر فعالیت های حوزه های مختلف اثر گذاشته و ناامیدی نتیجه همین بی خبری ها است.

 

فرماندار تیران و کرون در نشست با مدیران روابط عمومی ادارات این شهرستان به همین موضوع اشاره کرد و گفت: فعالیت های زیادی در هر منطقه ای صورت می گیرد اما نبود اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم موجب ناشناخته مانده این اقدامات شده است.

 

«مجید حججی» این موضوع را عامل بروز مشکلات زیادی از جمله ناامیدی مردم نسبت به دولت، نظام و عملکرد دستگاه های اداری بیان کرد و افزود: آگاهی بخشی عامل امیدواری به نظام است و شایعه پراکنی و ناامیدی را از بین می برد.

 

وی ادامه داد: باید روابط عمومی ادارات و نهادهای دولتی و بخش خصوصی توانایی، ظرفیت، اقدامات و عملکرد خود را در حوزه های مختلف برای مردم روشن کنند.

 

*اقدامات دولت، عملکرد نظام

 

نگاه های سلیقه ای گاها باعث شده تا برخی عملکرد دولت ها را تضعیف کنند و فعالیت های آنان را ناکارآمد جلوه دهند که این موضوع به تبیین دستاوردهای نظام آسیب می زند چرا که عملکرد دولت ها همان عملکرد انقلاب است و هیچ کدام از دولت ها جز در مسیر نظام و انقلاب حرکت نمی کنند و مسئولانی غیر ایرانی نیستند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان که بر اطلاع رسانی و تقویت عملکرد روابط عمومی ها تاکید داشت، تشریح و تبیین اقدامات دولت ها را در مسیر توسعه خدمات نظام بیان کرد.

 

حجت الاسلام «رمضانعلی معتمدی» با بیان اینکه دشمن ناامیدی در بین مردم را هدف قرار داد، تصریح کرد: در این میان اطلاع رسانی به موقع و آگاهی بخشی به مردم نقش کارآمدی دارد.

 

وی اضافه کرد: تخریب فعالیت ها و تضعیف آن ها بر اساس رفتار سلیقه ای به عملکرد نظام آسیب می زند.

 

*اطلاع رسانی و افزایش اعتماد ملی

 

اعتمادسازی به گفتگو، آگاهی بخشی، اطلاع رسانی، تبیین و تشریح گفته و اقدامات نیاز دارد تا با چنین اقداماتی زمینه های امیدواری افزایش و اعتماد افراد در مسائل مختلف جلب شود.

 

مردم در یک جامعه نسبت به یک سری موضوعات اعتماد داشته و در یک سری هم بی اعتماد هستند و باید بررسی شود تا مولفه های اعتمادسازی تقویت شود.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با بیان اینکه جلب اعتماد عمومی نیاز جامعه است، تصریح کرد: اعتمادسازی برای همگرایی در جامعه و خنثی سازی فعالیت های رسانه ای دشمن لازم است.

 

«حیدر قاسمی» ادامه داد: اطلاع رسانی برای افزایش اعتماد عمومی نقش مهمی دارد که متولیان این حوزه نقش راهبردی و اساسی را باید ایفا کنند.

 

وی با بیان اینکه در حوزه اطلاع رسانی و روابط عمومی به نوآوری نیاز داریم، خاطرنشان کرد: روش های سنتی و قدیمی پاسخگو نیست و با توجه به نیازهای متنوع و سلیقه های گسترده باید این اقدامات جذاب و خلاق باشد.

کد خبر 1063048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha