تحریف اندیشه های امام راحل بازی در زمین دشمن است

​حجت الاسلام شهابی گفت: برخی افراد از روی جهل و نادانی و یا به عمد در زمین دشمن قرار می گیرند و حرکات، آرمان ها و برنامه های انقلابی امام راحل را تحریف می کنند.

خبرگزاری شبستان، گرگان-فاطمه رائیجی؛ امام خمینی(رحمه الله علیه) با پیروزی انقلاب اسلامی صفحه جدیدی از مقاومت و ایستادگی را در برابر مستکبران عالم باز کرد طوری که بر اساس تفکر اسلامی و انقلابی که امام راحل در جامعه جاری ساخت دشمنان اسلام ذلیل شدند.

 

کمتر کسی تصور می کرد که انقلاب نوپای جمهوری اسلامی ایران بتواند با تکیه بر سلاح ایمان در برابر رژیم تا دندان مسلح طاغوت ایستادگی کند ولی پس از گذشت هشت سال از جنگ تحمیلی این رزمندگان جبهه اسلام بودند که توانستند از این برهه سربلند خارج شوند.

 

امام راحل نه تنها در حفظ کیان کشور رهبری توانا و دانا بود بلکه توانست راهبردهای انقلاب اسلامی را به سایر کشورهای آزادی خواه جهان منتقل کند.

 

یکی از ابتکارات امام راحل نامگذاری آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز جهانی قدس بود که موجب شد توجه جهان اسلام به موضوع استکبارستیزی در بین ملت ها نهادینه شود، همچنین از آنجایی که امام راحل مشاهده کردند دشمنان برای ضربه به اسلام از هیچ کوششی دریغ نمی کنند نقشه های آنها را با تبیین در جامعه نقش بر آب کرد.

 

خنثی سازی توطئه های دشمنان توسط امام راحل و صدور انقلاب اسلامی به دیگر کشورهای اسلامی موجب شد تا دشمنان پس از گذشت ۳۲ سال از رحلت ملکوتی ایشان تمام تلاش خود را برای تحریف راه و روش و آرمان های بنیانگذار انقلاب اسلامی به کار گیرند از این رو وظیفه همگان به ویژه علمای دین برای زنده نگه داشتن آرمان‌های امام راحل دوچندان است.

 

سی و دومین سالگرد عروج ملکوتی امام راحل بهانه ای شد تا گفتگویی را با حجت الاسلام «عین الله شهابی»، امام جمعه شهرستان آزادشهر اختصاص دهیم که در ادامه از نظر می گذرانید؛

 

*در آستانه سالگرد ارتحال امام راحل قرار داریم شخصیت امام راحل را چگونه توصیف می کنید؟

امام راحل شخصیتی بی بدیل و بی نظیر در عصر کنونی بود؛ شخصیتی که همه آزادمردان جهان به دیانت، آزادمردی، انسانیت و جوانمردی و وجود ایشان افتخار می کنند، شخصیتی که همه دینداران عالم اعم از مسلمان و غیرمسلمان مدیون آن حضرت هستند اگر امروز اعتقاد الهی برقرار است و  درب کلیسا و مسجد باز است همه به برکت نفس قدسی و مسیحایی حضرت امام(رحمه الله علیه) و انقلاب اسلامی آن عبد صالح خداوند است یعنی همه مدیون امام راحل هستیم.

 

* امام راحل در ایجاد روحیه مقاومت و ایستادگی بین ملت ایران چه نقشی ایفا کرد؟

امروز اگر روحیه ظلم ستیزی در میان مظلومان عالم است این روحیه را امام راحل در جامعه جهانی ایجاد کرده است.

روزی کسی جرأت مقابله با استکبار را نداشت و امروز امام راحل روح تازه ای بر کالبد جامعه جهانی دمیده است.

با رفتن امام راحل همه عالم ماتم گرفته بودند و عزای عمومی جهانی ایجاد شد و می توان گفت مردم ایران مصیبتی بزرگتر از رحلت امام راحل را در تاریخ انقلاب اسلامی ندیده اند.

بزرگترین مصیبت برای همه محرومان عالم رحلت امام راحل بود اما با رفتن امام راحل تفکر و حرکت ایشان از بین نرفته است و امروز راه امام قوی تر از آن دوران و به پرچم داری مقام معظم رهبری با قدرت و قوت در حال تداوم است و ملت انقلابی ایران این مسیر را می پیماید.

امروز ایستادگی، مقاومت و تبعیت ملت ایران از ولایت فقیه و ولایت ستودنی است، ملتی که در برابر همه نامهربانی ها، ناجوانمردی ها و فشار مضاعف دشمن ایستاده است، به طور قطع مقاومت ملت ایران در تاریخ ثبت می شود و مورد ستایش تاریخ قرار می گیرد.

 

​نرمش در برابر دشمن خیانت به آرمان های امام(ره) است  

*استکبارستیزی از ویژگی های بارز امام راحل بود چطور می توان این روحیه را همچنان زنده نگه داشت؟

صراحت لهجه امام راحل را کسی نداشت که در برابر استکبار این چنین مطالب قوی مطرح کند، در آن دوران کسی جز امام راحل جرأت نداشت که بگوید آمریکا شیطان بزرگ است و هیچ غلطی نمی تواند، بکند در واقع امروز این روحیه ظلم ستیزی امام راحل جرأت مقابله با دشمن را به ملت ایران داده است.

 

جای تعجب است با وجود قدرتی که از سوی امام راحل گرفتیم، بخواهیم در برابر استکبار نرمش نشان دهیم، در واقع نرمش و ضعف ما در برابر دشمن جفا و خیانت به آرمان های امام(رحمه الله علیه) و رهبر معظم انقلاب است.

اگر با صلابت و قدرت هر چه تمام تر در برابر دشمن ایستادگی کنیم دشمن جرات رویارویی با ما را ندارد لذا معیار ظلم ستیزی ما باید امام راحل و رهبر معظم انقلاب باشند.

 اگر بخواهیم زیر پرچم ولایت در برابر دشمن مقاومتی داشته باشیم مقاومت، قدرت و قوت ما ولایت است و زیر پرچم ولایت می توان این قدرت را حفظ کنیم همانطور که امام راحل فرمودند پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت آسیب نرسد.

 

*متأسفانه امروز برخی از آرمان ها و اندیشه های امام راحل در معرض تحریف قرار گرفته است چطور می توان از این موضوع پیشگیری کرد؟

برخی افراد از روی جهل و نادانی و یا به عمد در زمین دشمن قرار می گیرند و حرکات، آرمان ها و برنامه های انقلابی امام راحل را زیرسوال برده و مورد تحریف قرار می دهند به طور قطع اگر این مهم تحقق یابد انقلاب اسلامی و مردم لطمه می بینند.

تحریف افکار انقلاب و امام راحل تحریف انقلاب اسلامی است، معیار ما باید ولایت و رهبری باشد و امروز تفسیر کلام و افکار امام راحل را باید از زبان ولی فقیه بشنویم و اگر در مسیر ولایت باشیم از مسیر امام راحل منحرف نخواهیم شد. بنابراین سفارش همه بزرگان دینی تبعیت از ولایت فقیه است.

 

*چطور می توان آرمان های امام راحل را برای نسل جوان تبیین کرد؟

امام راحل به دلیل اخلاص، پاکی و ایمان قوی که داشت در نگاه ملت ایران و همه محرومان کمرنگ نخواهد شد و با گذر زمان امام راحل در دل محرومان و مظلومان جهان و مردم ایران به ویزه قشر جوان بیشتر جا باز می کند بنابراین بهترین راه برای قرارگیری جوانان در مسیر امام خمینی(رحمه الله علیه) تبعیت از ولی فقیه زمان است.

 

حضور حماسی مردم در انتخابات تأیید انقلاب اسلامی است

* در آستانه انتخابات قرار داریم لطفاً یک توصیه انتخاباتی امام راحل به مردم را بیان کنید.

امام راحل معیار ما در همه کارها و برنامه های انقلاب اسلامی است، امام راحل در تمجید و دفاع از شورای نگهبان ذره ای کم نگذاشت همانطور که امروز مقام معظم رهبری نیز مدافع شورای نگهبان هستند.

 

امروز تخریب شورای نگهبان تخریب افکار و معیارهای امام راحل و مقام معظم رهبری است، شورای نگهبان مُر قانون است و دفاع از قانون وظیفه همه ما است لذا همه باید در برابر شورای نگهبان تمکین کنیم تا انتظار حضرت امام(رحمه الله علیه) و مقام معظم رهبری برآورده شود.

 

*نکته پایانی...

پیام 14 و 15 خرداد امسال و همچنین پیام و وصیت امام راحل حضور مردم در انتخابات است و به طور قطع امام راحل نظاره گر ما خواهد بود.

حضور پرشور مردم در انتخابات و سپس انتخاب اصلح انتظار ویژه ای است که امام راحل و مقام معظم رهبری از ما دارند.

تغییر کشور در چهار سال آینده در دست ملت است و اگر مردم امروز از مشکلات اقتصادی و اجتماعی رنج می برند برای خروج از این وضعیت باید انتخاب اصلح و حساب شده داشته باشند و به فرد کارآمد، انقلابی، جوان، متخصص و دلسوز و کسی که بتواند مشکلات حاضر را رفع کند رأی دهند.

انتظار امام راحل و مقام معظم رهبری و دلسوزان انقلاب حضور حماسی ملت ایران است و این حضور حماسی تأیید انقلاب اسلامی است.

 

کد خبر 1063060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha