۱۵ هزار جلد کتاب در بین کتابخانه کانون های مساجد استان توزیع شد

بحرالعلومی گفت: ۱۵ هزار جلد کتاب در بین کتابخانه کانون های مساجد استان با هدف تقویت زیرساخت های فرهنگی این کتابخانه ها و ترویج فرهنگ کتابخوانی در آستانه سالروز رحلت امام خمینی (ره) توزیع شد.

«بحرالعلومی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: 15 هزار جلد کتاب در بین کتابخانه کانون های مساجد استان با هدف تقویت زیرساخت های فرهنگی این کتابخانه ها و ترویج فرهنگ کتابخوانی در آستانه سالروز رحلت امام خمینی (ره) توزیع شد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) با احیاء نقش مساجد به عنوان کانون تحولات فرهنگی، سیاسی و اجتماعی انقلاب اسلامی را رقم زد که مسیر تحولات جهانی را به سمت غنای فرهنگ معنوی تغییر داد، تصریح کرد: مساجد پایگاه مهمی برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است که با مشارکت نوجوانان و جوانان این مهم محقق می شود.

 

این مقام مسئول ادامه داد: حضور نوجوانان و جوانان در مساجد فرصت مغتنمی برای ایجاد زیر ساخت های فرهنگی همچون کانون ها است که این شور و اشتیاق را زنده و پایدار نگه می دارد.

 

بحرالعلومی اظهار داشت: طبق منویات مقام معظم رهبری ترویج فرهنگ کتابخوانی باید در همه سطوح صورت گیرد و عجین شدن این فعالیت فرهنگی با مسجد می تواند فرصت تربیت نوجوانان و جوانان با محوریت دین بیشتر شود.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: کتابخانه مسجد زمینه بسیار خوبی برای ترویج کتابخوانی فراهم کرده است و از همه سنین می توانند با حضور در مساجد از این فرهنگ غنی بهره مند شوند.

 

بحرالعلومی خاطر نشان کرد: در سال های گذشته با اهدا تجهیزات کتابخانه ای از کتابخانه مساجد حمایت شد و امسال نیز با اهدا کتاب توانسته ایم این مراکز را به بروزترین کتاب های مورد نیاز نسل جوان مجهز کنیم.

کد خبر 1063152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha