تفکر امام(ره) به فرهنگ مسئولان و کارگزاران تبدیل شود

قنبری گفت: اگر در نظام اسلامی تفکر امام(ره) به فرهنگ مسئولان و کارگزاران تبدیل شود مشکلی در جامعه وجود نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، دکتر  حشمت الله قنبری در مراسم گرامیداشت قیام ۱۵ خرداد که پیش از خطبه های امروز( جمعه، 14 خرداد)  رشت در مصلی امام خمینی(رحمه الله) برگزار شد، گفت: زندگی امام خمینی(رحمه الله)در تاریخ مرجعیت شیعه استثنا است.
 
 
این استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: امام روزگاری پا به میدان مجاهده گذاشت که جهان از یک شرایط ویژه برخوردار بود.
 
 
قنبری افزود: عالم آن روز در یک تقسیم استکباری بین نظام سرمایه داری غرب و کمونیستی شرق تقسیم شده بود.
 
 
این پژوهشگر تاریخ اسلام خاطرنشان ساخت: این دو قدرت استکباری با وجود تعارضات بسیار که منجر به جنگ سرد شده بود در مبارزه با دین و دین را افیون توده ها دانستن، وحدت داشتند.
 
 
وی اذعان کرد: امام راحل، احیاگری دینی و معماری نظامی را انجام داد که نه تا امروز بلکه تا صدها سال بعد از امام هر اندیشمند آزادمنش و  منصفی، می تواند محور هدایت، حرکت و نشاط سیاسی و اجتماعی را از زندگی امام استخراج کند.
 
 
قنبری یادآور شد: امام خمینی( رحمه الله) شخصیتی برجسته داشت که در مسیر مبارزه از هیچ انزوای محض و اختناقی ترس نداشت.
 
 
وی اعلام کرد: امام خمینی( رحمه الله) در تبعید، مرامنامه نظام اسلامی را نوشت و انسان های تراز دین را برای مدیریت جامعه پرورش داد و با قلب مردم آنچنان ارتباط دقیقی بر قرار کرد که در یک حرکت انقلابی مطمئن ترین حوزه نظام سلطه را به لرزه در آورد.
 
 
قنبری گفت: اگر در نظام اسلامی تفکر امام به فرهنگ مسئولان و کارگزاران تبدیل شود مشکلی در جامعه وجود نخواهد داشت.
 
 
وی تاکید کرد: معیار حرکت امام خمینی( رحمه الله) توحید و خدامحوری بود و اگر کار برای خدا باشد کسی طلبکار نیست، همه بدهکارند و جامعه ای که خود را بدهکار بداند، همیشه مراقب است.
 
 
این استاد دانشگاه گفت: طبق تفکر  امام خمینی( رحمه الله) کسی که دنبال ریاست و مدیریت در جامعه است باید زندگی خود را با ضعیف ترین مردم برابر کند تا رنج مردم را درک کند.
 
 
وی اظهار داشت: تمام نظام سلطه علیه امام و کشور در هشت سال جنگ به میدان آمدند اما تحت تفکر و تربیت امام، ایثار و فداکاری به فرهنگ قالب مردم تبدیل شد و مردم هرگز در مبارزه خسته نشدند.
 
 
قنبری گفت: تا پیش از انقلاب، کشور در خدمت اهداف صهونیسم و استکبار بود و امام به ما عظمت داد و ننگ دست نشاندگی را از کشور ما پاک کرد و جبهه مقاومت با محوریت ایران اسلامی شکل گرفت.
 
 
وی ادامه داد: همه قلمرو اسلامی قدرت ایستادگی 10 روزه در برابر اسراییل را نداشتند اما امروزه به برکت انقلاب اسلامی ایران، نوار غزه خانه امن استکبار را شکست می دهد.
 
 
این پژوهشگر تاریخ اسلام با بیان اینکه پیروی از راه امام و تبعیت از منش امام رمز ماندگاری این مسیر است، گفت: دشمن برای مهار انقلاب برنامه ریزی کرده است.
 
 
قنبری اظهار داشت: مردم از نظام اسلامی مایوس نیستند مردم ما همان مردمی هستند که در تشییع باشکوه حاج قاسم سلیمانی، خشم خود از استکبار به نمایش گذاشتند.
 
 
وی گفت: مردم از برخی رفتار مسئولان ناراحتند چون معیشت آنها با سختی مواجه شده، واحد های صنعتی تعطیل است و جریان طبیعی ازدواج آسیب دیده، کالای قاچاق وارد کشور می شود و تبعیض وجود دارد، مردم از خلف وعده ها ناراحت هستند.
 
 
این استاد دانشگاه اعلام کرد: مردم خسته و ناامید نیستند، مردم انتظار دارند قلب حاج قاسم سلیمانی در سینه مسئولان نظام بتپتد.
 
 
قنبری با اشاره به انتخابات اظهار داشت: کسی باید مسئولیت بگیرد که قدرت تغییر داشته باشد و از مسببان وضع موجود نباشد، خواست و اراده را مردم بداند و درک درستی از ارزش های اسلام و انقلاب داشته است.
 
کد خبر 1063181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha