با شرکت در انتخابات دشمن را مایوس کنیم

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه دلسوزان کشور باید حضور حداکثری در انتخابات داشته باشند گفت: باید با انتخابات کاری کنیم دشمن مایوس شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، آیت الله «رسول فلاحتی» در خطبه های نماز جمعه امروز(جمعه، 14خرداد) در مصلی امام خمینی(رحمه الله) رشت با گرامیداشت سالروز رحلت امام خمینی گفت: این مرد بزرگ، انسانی الهی، مفسر، فقیه و عارف بود. 

 

نماینده ولی فقیه در گیلان اظهار کرد: امام عمیقا به مردم اعتقاد داشت و اسلام را شناخته بود.

 

وی خاطرنشان ساخت: امام خمینی( رحمه الله) اعتقاد داشت؛ اسلام باید در جامعه اسلامی نهادینه بشود و اسلام متحجرین و التقاطی را رد می کرد.

 

فلاحتی افزود: امام معتقد بود، اسلام عدالت خواه و ضد استکبار و ضد فساد است. 

 

وی با اشاره به نقش انتخابات در سرنوشت کشور گفت: امام خمینی(رحمه الله) انتخابات را یک فریضه دینی می دانست و می فرمود؛ عدم حضور در انتخابات گاهی به منزله گناه کبیره است.

 

امام جمعه رشت در ادامه با بیان اینکه در 41 سال اخیر، نظام سلطه از همه ابزارها برای مقابله با انقلاب بهره برده است، اعلام کرد: انتخابات برای مردم است و حضور حداکثری مردم اهمیت دارد. 

 

وی اذعان داشت: دشمن باید مایوس بشود و باید با انتخابات کاری کنیم دشمن مایوس شود.

 

فلاحتی یادآور شد: کسانی که عدم حضور در انتخابات ترویج می کنند دوستدار کشور نیستند.

 

وی گفت: دلسوزان کشور باید حضور حداکثری در انتخابات داشته باشند.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان همچنین انتخابات شورایهای شهر و روستا را هم دارای اهمیت دانست و گفت: شوراها هنوز ساماندهی نشدند و جامعه ای با مردم فرهیخته نیازمند کسانی است که از هوش و دلسوزی لازم برای اداره شهر و روستا برخوردار باشند.

 

وی تصمیم عاقلانه و هوشمندانه، تلاش برای حفظ محیط زیست، حفظ اصالت اسلامی و ملی در ساخت و سازها و استمرار بخشیدن به فرهنگ اسلامی را از مطالبات مردم از اعضای شوراخای شهر و روستا برشمرد و افزود: اولویت دادن به مناطق کم برخوردار و هدر ندادن بیت المال از اولویت های شوراها باشد.

 

فلاحتی اعلام کرد: در برخی روستاها اعضای شورا و دهیاران دکان باز کرده اند  و از بخشداران می خواهیم در هرجایی، عضو شورای روستا بنگاه معاملات املاک باز کرد، او را به میز محاکمه بکشانند.

 

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به روز جهانی محیط زیست اشاره کرد و گفت: بیشترین عوامل تخریب محیط زیست، بنیانگذاران این روز هستند.

 

 امام جمعه رشت اعلام کرد: متاسفانه در گیلان محیط زیست آسیب های فراوان دیده و هیچ کاری برای مردم رشت در حوزه محیط زیست انجام نداده اند.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان خاطرنشان ساخت: دو روخانه زرجوب و گوهر رود و پسماند نیاز سریع شهر و از مطالبات جدی مردم است.

کد خبر 1063186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha