حکومت اسلامی زمینه اجرای احکام اسلام را مهیا می‌کند 

حجت الاسلام میثم تارم گفت: امام راحل برای ما نظام مقدس جمهوری اسلامی را بعد از امام علی (ع) و امام حسن (ع) هدیه آورده اند که هدیه ای بسیار بزرگ است زیرا این حکومت اسلامی زمینه اجرای احکام اسلام را مهیا می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۱۴ خرداد حجت الاسلام «میثم تارم» در خطبه های نماز جمعه جیرفت ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی، تسلیت سالروز ارتحال امام (ره)، شهادت امام صادق (ع) و سالروز قیام ۱۵ خرداد، گفت: تقوا انسان را از بن بست و گرفتاریها نجات خواهد داد. هر کسی که تقوا داشته باشد، راه برون رفت و حل مشکل را خدا برای او فراهم می کند و خداوند روزی او را از جایی که خودش گمان نمی کرده می‌رساند.


امام جمعه جیرفت افزود: امام صادق (ع) به مفضل می فرمایند؛ به شیعیان ما ابلاغ کن که نسبت به هر کسی که تو را امین دانست و چیزی را نزد تو، به امانت گذاشت، خیانت نکنید و امانت را به صاحبش برگردانید.


وی بیان کرد: امانت گذار، چه مسلمان و چه غیر مسلمان باشد، اسلام ما را موظف به امانت داری کرده است.


حجت الاسلام تارم با اشاره به دومین سفارش امام صادق (ع)، ابراز کرد: آنچه را که برای خودت می‌پسندید برای برادر دینی‌ات نیز همان را بپسند و سومین سفارش آن حضرت این بود که هر کاری یا امری، یک عاقبتی و سرانجامی دارد و هنگام انجام کار، به سرانجام و نتیجه آن نیز فکر کن.



خطیب جمعه جیرفت اضافه کرد: چهارمین سفارش امام صادق (ع)!به مفضل این گونه است که به برادرت وعده‌ای که نمی توانی انجام دهی، نده، زیرا وعده واجب الوفا است.


وی به اشاره به نزدیک شدن به انتخابات، اظهار کرد: در بحث انتخابات ریاست جمهوری کاندیداها وعده‌ای را که انجام شدنی نیست را به مردم ندهند، زیرا موجب دلسردی مردم می شود.


حجت الاسلام تارم خاطرنشان کرد: امام راحل برای ما نظام مقدس جمهوری اسلامی را بعد از امام علی (ع) و امام حسن (ع) هدیه آورده اند که هدیه ای بسیار بزرگ است زیرا این حکومت اسلامی زمینه اجرای احکام اسلام را مهیا می‌کند.


امام جمعه جیرفت ادامه داد: حضرت امام خمینی (ره) این مراجع عالیقدر، فیلسوف و دین شناس بی‌نظیر با اعتقاد به این که مردم زمان ما از مردم زمان امیرالمومنین (ع) با وفاتر هستند، قیام کرده و مردم شهید دادند تا نظام اسلامی به ثمر رسید.


وی تصریح کرد: امروز این نظام مقدس، چهله‌ اول را با موفقیت پشت سر گذاشته و وارد چله دوم شده است و در گذشته گاهی عدم موفقیت داشته‌ایم که به دلیل نداشتن روحیه انقلابی برخی از مسئولین بوده است.


حجت الاسلام تارم تاکید کرد: نظام اسلامی در ساخت این کشور، گذشته‌ با افتخاری دارد اما به دلیل فقر و محرومیت تاریخی با جایگاه واقعی این ملت فاصله داریم و در ۲۸ خرداد با تحول در نظام سیاسی و اداری این کشور و روی کار آمدن دولت جوان، حزب‌الهی و دولتی که چشم به داخل داشته باشد، قطعا آینده این کشور، بهتر و روشن تر خواهد بود.


خطیب جمعه جیرفت اضافه کرد: امامین این انقلاب، عدم حضور در انتخابات را گناهی نابخشودنی می دانند و حضور در انتخابات را واجب می دانند و ان شاء الله با حضور حداکثری مردم، دولتی جوان، انقلابی و حزب الهی روی کار خواهد آمد.


وی عنوان کرد: از کلیه ائمه جمعه سابق جیرفت، مرحوم مصحفی، مرحوم معلمی و دیگر امامان جمعه و همچنین حجت الاسلام سعادت فر، کمال تقدیر و تشکر را داریم و از همه مردم، بابت مراسم استقبال پرشور، تقدیر و تشکر می کنیم.


حجت الاسلام تارم در خاتمه، گفت: امیدوارم با کمک مردم، بتوانیم با وحدت و یکپارچگی، حوزه تمدن هلیل رود را به جایگاه اصلی و شایسته خودش برسانیم و نهاد امامت جمعه به همه مردم تعلق دارد و تریبون نماز جمعه در واقع تریبون ولایت است و خط قرمز برای امام جمعه، ولایت است و هر کسی که در این مسیر قرار داشته و دلسوز ایران اسلامی باشد در این حوزه است و امام جمعه متعلق به همه شما است.

کد خبر 1063188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha