مشارکت بالا در انتخابات امنیت، عزت و تحول را به دنبال دارد

حجت الاسلام خضری گفت: امنیت، عزت و تحول کلیدواژه هایی هستند که باید با آنها مردم را به حضور در انتخابات دعوت کنیم و بدانیم مشارکت بالا در انتخابات عزت ایران اسلامی را به دنبال دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام «سید مهدی خضری» در خطبه های نماز جمعه که امروز (جمعه ۱۴ خرداد) در مسجدالنبی (ص) قزوین برگزار شد، بیان کرد: ۱۴ خرداد برابر با رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب، امام خمینی (ره) است و متأسفانه ما آنگونه که باید امام (ره) را نشناختیم تا به جوانان معرفی کنیم.

 

امام جمعه موقت قزوین ادامه داد: نویسنده مصری در خصوص امام خمینی (ره) بیان کرده است انقلاب خمینی تیری بود که از قرن هفتم میلادی توسط اصحاب رسول خدا شلیک شد و در قرن بیستم به قلب تاریخ نشست و یا هنری کسینجر در خصوص امام (ره) بیان کرده روح الله خمینی غرب را با بحران برنامه ریزی مواجه کرد و ما این مرد بزرگ را نشناختیم.

 

وی عنوان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرموده اند شخصیت امام خمینی (ره) با هیچ یک از رهبران دنیا قابل مقایسه نیست و ما باید ایشان را با انبیا و اولیا قیاس کنیم و امروز در دانشگاه ها و حوزه های علمیه بیش از پیش به تفکر و اندیشه امام خمینی (ره) نیازمند هستیم.

 

حجت الاسلام خضری تصریح کرد: مقام معظم رهبری در سخنان امروز خود فرمودند که ۱۵ خرداد مهندسی امام خمینی برای انقلاب اسلامی، تمدن اسلامی و در واقع حرکت به سمت ظهور منجی عالم بشریت بود؛ در ۱۵ خرداد افراد با تمام وجود به میدان آمدند و حرکت آن روز حرکتی خودجوش بود، امروز هم همان روحیه لازم است و هر کس می تواند باید مردم را به شرکت در انتخابات دعوت کند.

 

وی تأکید کرد: باید توجه داشته باشیم که اگر در تشویق مردم به حضور در انتخابات کوتاهی کنیم و مشارکت پایین آید، امنیت کاهش می یابد و در سوریه مشاهده کردیم که مردم مشارکت ۸۷ درصدی در انتخابات داشتند زیرا برکات امنیت را بعد از آن همه ناامنی لمس کرده اند.

 

امام جمعه موقت قزوین گفت: امنیت امری اتفاقی نیست و تنها توسط نیروهای مسلح تأمین نمی شود و در حکومت اسلامی مردم نقش مهم و بسزایی در ایجاد و تثبیت امنیت دارند و امنیت، عزت و تحول کلیدواژه هایی هستند که باید با آنها مردم را به حضور در انتخابات دعوت کنیم و بدانیم مشارکت بالا در انتخابات عزت ایران اسلامی را به دنبال دارد.

 

وی خاطر نشان کرد: بحث دیگر تحول است که مقام معظم رهبری فرمودند ما در حکمرانی نیاز به تحول داریم و با کار اداری معمولی هم نمی شود این تحول را ایجاد کرد و نیاز به کار جهادی است زیرا کشور ما سرمایه های عظیمی و غنی دارد.

 

کد خبر 1063222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha