دولت واکسن زندانیان را در اولویت قرار دهد/ تقدیر از تعطیلی کانون اصلاح و تربیت خراسان جنوبی

حاجی محمدی گفت: از دولت درخواست داریم با درک اهمیت سلامت زندانیان و تعهدی که نظام اسلامی به سلامت آنان دارد و نگرانی‌هایی که خانواده زندانیان دارند این افراد را که به عنوان زندانی در اختیار ما هستند در اولویت واکسن قرار دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمد مهدی حاجی محمدی» شامگاه (۱۴ خرداد) در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی در بیرجند اظهار داشت: هدف از سفر به استان خراسان جنوبی قدردانی از مردم و مسئولان برای عمل به تکلیف و وظیفه‌شان در قبال آسیب‌های اجتماعی و صفر شدن ‌آمار مددجویان زیر ۱۸ سال کانون اصلاح و تربیت استان برای اولین بار در کشور است.

 

رییس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور اظهار امیدواری کرد: با کمک نخبگان این استان و بانوان شاهد صفر شدن آمار مددجویان نسوان این استان باشیم و در این مقوله هم استان خراسان جنوبی برای سایر استان‌ها الگو شود.

 

وی با بیان اینکه در سال گذشته تمرکز سازمان زندان‌ها بر اشتغال زندانیان بود، ادامه داد: در سال جاری علاوه بر تلاش برای تثبیت اتفاقات سال گذشته، تلاش ما بر این است با اهتمام بیشتری از آسیب خانواده زندانیان جلوگیری کنیم و این موضوع می تواند محل مشارکت آحاد مردم و همه نخبگان باشد چرا که خانواده زندانی بی‌گناه است و تقصیری در اشتباه سرپرست خانواده ندارد و از مردم خراسان جنوبی در این ماموریت خطیر که مراقبت از خانواده زندانیان است کمک می‌طلبیم.

 

حاجی محمدی تاکید کرد: وظیفه سنگینی در قبال وضعیت جسمی، فکری و رفتاری زندانیان داریم؛ در سال گذشته در شرایط کرونایی با یک دل مشغولی زیاد مراقبت کردیم که زندانیانی که در بند هستند به کرونا مبتلا نشوند زیرا تلاش رسانه های بیگانه بر این بود که القا کنند که ما نسبت به سلامت زندانیان بی‌اعتنا هستیم.

 

وی ادامه داد: در این راستا با مدیریت، اعطای مرخصی و رعایت دستورالعمل های بهداشتی اقدامات لازم صورت گرفت و در سال جاری که امکان واکسیناسیون عمومی فراهم شده، از دولت درخواست داریم با درک اهمیت سلامت زندانیان و تعهدی که نظام اسلامی به سلامت آنان دارد و نگرانی‌هایی که خانواده زندانیان دارند این افراد را که به عنوان زندانی در اختیار ما هستند در اولویت واکسن قرار دهند تا در شیوع این ویروس، زبان دشمنان باز نباشد.

 

حاجی محمدی از اجرای طرح شهید لاجوردی در راستای جلب مشارکت های مردمی برای اصلاح و بازاجتماعی شدن مجرمان و حمایت از خانواده زندانیان خبر داد و خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های اجرای این طرح در زندان‌های کشور فراهم شده است.

 

 

کد خبر 1063258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha