اجرای طرح شهید لاجوردی در زندان های کشور

حاجی محمدی از اجرای طرح شهید لاجوردی در راستای جلب مشارکت های مردمی برای اصلاح و بازاجتماعی شدن مجرمان و حمایت از خانواده زندانیان خبر داد و گفت: زیرساخت‌های اجرای این طرح در زندان‌های کشور فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجتد، «محمد مهدی حاجی محمدی» عصر امروز (۱۴ خرداد) در نشست تخصصی با نمایندگان گروه های جهادی خراسان جنوبی اظهار داشت: گروه های جهادی بیش از آنکه به مسئولان نظام تعصب داشته باشند، به نظام تعصب دارند.

 

رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور با اشاره به اینکه در یک حادثه سیل و زلزله، آسیب های زیادی به مردم وارد می شود و آنها را گرفتار می کند و در این میان گروه‌های جهادی بر اساس وظیفه انسانی و دینی خود به میدان کمک می آیند تا آنها را از شرایط سخت نجات دهند تا خدای نکرده به خاطر کم کاری یک مسئول، آن مردم آسیب دیده نسبت به نظام ناامید، بدبین، دچار سوء تفاهم و دلسرد شوند، افزود: هنگامی که سرپرست یک خانواده زندانی می‌شود گویی آن خانواده دچار حادثه سیل یا زلزله شده است که آثار و پیامدهای آن سال‌ها ادامه دارد.

 

وی مهمترین عامل انگیزشی و رفع شک و تردید برای کمک به زندانیان و خانواده‌های آنها را فرمایشات امام خمینی (ره) «زندان باید مدرسه ‌آموزش و تربیت اخلاق اسلامی باشد» ذکر کرد و ادامه داد: بیش از ۲۰۰ هزار زندانی داریم که می توان گفت یک میلیون نفر از اعضای خانواده این زندانیان نیازمند کمک و یاری هستند.

 

حاجی محمدی با اشاره به گفته شهید همت «ما در قبال تمام کسانی که راه کج می‌روند مسئولیم. از کجا معلوم که ما در انحراف این ها نقش نداشته باشیم؟»، ادامه داد: امروز رسانه‌ های بیگانه با دروغ پراکنی و بزرگ نمایی به دنبال اخبار حوزه زندان هستند و در داخل نیز بسیاری نگاه‌شان به این است که زندانیان به دلیل دَست دِرازی به اموال مردم باید در زندان‌ها بمانند و امیدی به اصلاح و بازگشت آنها نیست!

 

وی به بازدید خود از منازل یکی از خانواده زندانیان در شهر اصفهان هم اشاره کرد و گفت: همسر یک زندانی که خود مبتلا به سرطان و دارای سه فرزند معلول بود، نیازمند حمایت ویژه بود و در این میان می‌طلبد برای رسیدگی از کسانی که زمین خورده‌اند و یا می خواهند به زمین بخورند، احساس تکلیف و وظیفه کنیم.

 

رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور در ادامه از اجرای طرح شهید لاجوردی در راستای جلب مشارکت های مردمی برای اصلاح و بازاجتماعی شدن مجرمان و حمایت از خانواده زندانیان خبر داد و گفت: زیرساخت‌های اجرای این طرح در زندان‌های کشور فراهم شده است.

 

وی با تاکید بر اینکه زندانیان نسبت به شهدا اطمینان خاطر دارند، افزود: بر روی دیوار اتاق یک زندانی قاتل، عکس سردار سلیمانی و شهید حججی در بالای عکس فرزندان این زندانی نصب شده است.

کد خبر 1063259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha