بزرگداشت شهادت امام صادق(ع) تعظیم شعائر الهی است

استاد حوزه و دانشگاه گفت: در کتاب وسائل‌الشیعه از امام صادق(ع) ۳۸ هزار روایت آمده که فقهای ما از انها بسیار استفاده می‌کنند، بزرگداشت شهادت امام صادق(ع) تعظیم شعائر الهی است.

به‌ گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام شیخ محمد مهدی خوانساری استاد حوزه و دانشگاه، به‌مناسبت شهادت امام صادق(ع) در مسجد غدیر به سخنرانی پرداخته و گفت: امام صادق(ع) به دست هشام ابن عبدالملک به شهادت رسید.

وی افزود: هشام‌بن‌عبدالملک یکی از خلفای بنی‌عباس بود که بسیار به اهل‌بیت(ع) ظلم کردند، عمده اهل‌بیت(ع) به دست بنی‌عباس به شهادت رسیدند. امام صادق(ع) در زمان ظلم، غارت و تهدید مردم از سوی بنی عباس زندگی می‌کردند.

استاد حوزه و دانشگاه با استناد به سوره والعصر قرآن کریم، عنوان کرد: خداوند در این سوره می‌فرماید انسان‌ها درحال خسارت هستند مگر کسانی که ایمان آورده‌ و عمل صالح انجام دادند، عمل صالح محبت، معرفت و اطاعت از اهل بیت(ع) است.

 حجت الاسلام خوانساری با استناد به روایتی از پیامبر(ص) اظهار کرد: حضرت می‌فرماید در قیامت انسان‌ها قدم از قدم برنمی‌دارد مگر این‌که از عمر آن‌ها و محبت ما سوال می‌شود.

وی ادامه داد:  اهل بیت(ع) برای هر لحظه عمر خود بسیار اهمیت قائل بودند، زندگی خود را بررسی کنیم که آیا در مسیر محبت اهل‌بیت و نشر معارف آن‌ها صرف شده است.

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: قرآن کریم در باب محبت اهل‌بیت(ع) و مقام متقین می‌فرماید روز قیامت هیچ احدی نیست مگر این‌که همه انسان‌ها وارد جهنم می‌شوند و ما آن‌ها را که تقوا داشتند نجات می‌دهیم و ظالمان در جهنم باقی می‌مانند، کسی می‌تواند تقوا داشته باشد که پیرو واقعی اهل‌بیت(ع) باشد.

حجت الاسلام خوانساری با بیان اینکه اهل‌بیت(ع) منبع نور، هدایت، علم و ایثار هستند، گفت: این مجالس هم برای استفاده از کلام اهل‌بیت(ع) برگزار می‌شود که ما از ایثار، اخلاق، عظمت، معرفت و بزرگواری آن‌ها الگو گرفته و در زندگی به آن عمل کنیم.

وی با بیان اینکه در کتاب وسائل‌الشیعه از امام صادق(ع) ۳۸ هزار روایت آمده است، اظهار کرد: فقهای ما از احادیث امام صادق(ع) درباره اجتهاد خود استفاده می‌کنند، بزرگداشت شهادت امام صادق(ع) تعظیم شعائر الهی است.

کد خبر 1063439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha