اولین جلسه ستاد احیای زکات بخش لاهرود برگزار شد

اولین جلسه ستاد احیای زکات بخش لاهرود در سال جاری به منظور برنامه ریزی اقدامات نهادهای مربوطه در جمع آوری زکات با حضور امام جمعه و مسئولان این بخش برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، نخستین جلسه ستاد احیای زکات بخش لاهرود در سال جاری به منظور برنامه ریزی اقدامات نهادهای مربوطه در جمع آوری زکات و ترویج فرهنگ پرداخت این فریضه الهی با حضور امام جمعه، بخشدار، مدیران و روسای ادارات و دستگاه های اجرایی مرتبط در دفتر امام جمعه این بخش برگزار شد.

 

حجت الاسلام «حسن صفری» با تبیین نقش سنت حسنه زکات در فرهنگ اسلامی، گفت: پرداخت زکات برای رفع محرومیت و فقر زدایی در جامعه اسلامی حائز اهمیت است و باید در زمینه ترویج فرهنگ پرداخت این فریضه الهی اهتمام بیشتری داشته باشیم.

 

امام جمعه لاهرود با اشاره به میزان پرداخت زکات از سوی کشاورزان این بخش در سال گذشته و عملکرد شورای زکات، افزود: شفاف سازی و ارایه گزارشی از عملکرد دستگاه متولی جمع آوری زکات در خصوص نحوه هزینه کرد و آثار و پرداخت آن در سطح جامعه و زندگی فردی و اجتماعی مردم موجب تشویق و ترغیب دیگران به پرداخت زکات خواهد بود.

 

وی با تاکید بر لزوم هماهنگی و برنامه ریزی تمامی نهادهای مربوطه در زمینه جمع آوری و ترویج فرهنگ پرداخت زکات، اظهار داشت: نیازمندان و مستمندان جامعه در هزینه کرد زکات باید در اولویت اول قرار بگیرند و احداث مسکن و سایر کارهای عام المنفعه در اولویت های بعدی باشند.

 

حجت الاسلام صفری اهمیت آموزه های دینی زکات و هم افزایی با کشاورزان را یاد آور شد و خاطر نشان کرد: مبالغ زکات باید با بهره گیری از ظرفیت تمامی نهادها و در قالب شورای زکات جمع ‌آوری شود.

 

در پایان این جلسه، حاضرین نیز  پیشنهادات و راهکارهایی در خصوص نحوه جمع آوری مبالغ زکات و پایگاه های جمع آوری این فریضه دینی در سطح بخش با توجه به شرایط فعلی حاکم بر جامعه ناشی از شیوع بیماری کرونا و رعایت ضوابط بهداشتی ارائه دادند.

کد خبر 1063454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha