استفاده از تجربیات فلورانس در بافت تاریخی شیراز

اسکندرپور گفت: نشست با شهردار فلورانس با هدف تبادل تجربیات در حوزه بافت تاریخی برگزار شده است و اشتراک تجربیات فلورانس در حوزه بافت تاریخی و میراث فرهنگی با شیراز یک گام عملی و ارزشمندی برای تبادلات علمی بین ۲ شهر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حیدر اسکندرپور»، امروز (یکشنبه 16 خرداد) در نشست مجازی با شهردار فلورانس گفت: با امضای تفاهم نامه همکاری زمینه اجرای برنامه های مشترک فرهنگی بین شهر شیراز و فلورانس ایجاد خواهد شد.

شهردار شیراز افزود: حدود یک سال از ارتباط بین شیراز و فلورانس به عنوان پایتخت های فرهنگی ایران و ایتالیا می گذرد که امیدوارم پس از پایان کرونا، شاهد انجام پروژه های مشترک و اقدامات عملی در حوزه مدیریت شهری برای استحکام دوستی بین شهروندان 2 شهر باشیم.

وی اضافه کرد: نشست با شهردار فلورانس با هدف تبادل تجربیات در حوزه بافت تاریخی برگزار شده است و اشتراک تجربیات فلورانس در حوزه بافت تاریخی و میراث فرهنگی با شیراز یک گام عملی و ارزشمند برای شروع تبادلات علمی بین 2 شهر است.

اسکندرپور تصریح کرد: در بافت تاریخی شیراز، مشکلات مشابهی با بافت تاریخی فلورانس داریم و نکات کاربردی فلورانس در بافت تاریخی می تواند برای رفع مشکلات این بافت در شیرازنیز موثر باشد.

خاطر نشان می شود در نشست مشترک شهردار شیراز و شهردار فلورانس، معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز و شهردار بافت تاریخی و فرهنگی نیز حضور داشتند و از تجربیات شهرداری فلورانس در حوزه بافت تاریخی بهره بردند و همچنین معاون شهردار فلورانس نیز در مورد اقدامات فلورانس در بافت تاریخی این شهر توضیحات مفصلی را ارائه و پاسخگوی سوالات مدیران شهرداری شیراز در این زمینه بود.

کد خبر 1063458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha