عامل اصلی مشکلات اقتصادی و محدودیت‌های کرونا جنگ اقتصادی و تحریم ها است

سلیمانی دشتکی گفت: مردم بدانند دلیل اصلی مشکلات اقتصادی و محدودیت های مربوط به مدیریت کرونا همین جنگ اقتصادی و تحریم ها بوده و نظام کم کاری نکرده و مسئولان کشور و مدیران استان به صورت شبانه روزی در حال کار و تلاش هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «قاسم سلیمانی دشتکی» عصر امروز (یکشنبه ۱۷ خرداد) در مقدمه نشست شورای برنامه ریزی شهرستان حمیدیه اظهار کرد: امام (ره) اعتقاد عمیقی به حضور مردم داشتند و بدون پشتوانه مردم اقدامی انجام نمی‌دادند. 

 

استاندار خوزستان افزود: انقلاب در سال ۴۲ آغاز شد و تا زمانی که مردم حمایت گسترده ای ابراز نکردند به پیروزی نرسید.  

 

وی اضافه کرد: بلافاصله پس از پیروزی انقلاب اسلامی رفراندوم تعیین نظام برگزار شد و پس از آن هم تقریبا هر یک تا ۲ سال انتخابات برگزار شد در حالی‌که در انقلاب های دیگر کشورها غالبا در چند سال اول انتخاباتی برگزار نمی‌شود تا زمانی که انقلابشان تثبیت شود. 

 

سلیمانی دشتکی ادامه داد: امام (ره) انقدر به مردم اعتماد داشتند که در سریع ترین زمان دستور برگزاری رفراندوم را دادند و نکته مهم این است که در دوران هشت سال دفاع مقدس با وجودی که برخی از شهرهای ما زیر آتش حملات دشمن بعثی بودند باز هم انتخابات تعطیل نشد و این امر نشان از علاقه ایشان به مردم بود. 

 

وی ابراز کرد: مقام معظم رهبری هم دقیقا به همین صورت مسیر انقلاب را ادامه دادند و امروز ما انتخابات را در پیش داریم و امیدوارم این انتخابات در شان نظام جمهوری اسلامی ایران برگزار شود و مردم پای صندوق ها آمده و حماسه جدیدی خلق کنند. 

 

استاندار خوزستان عنوان کرد: هر وقت مردم همراهی و حضور گسترده‌ای داشته اند نظام بیمه شده و طمع دشمنان کاهش یافته است و یا جرات نکرده اند طمع ورزی کنند گرچه که این دشمنان همیشه علیه ما توطئه طراحی کرده اند اما این توطئه ها که هر کدامشان می‌توانست کشوری را از پا درآورد، با همبستگی و حضور مردم ایران خنثی شد. 

 

وی بیان کرد: تحریم های ظالمانه ای که علیه ما به ویژه از سال ۹۷ وضع و اعمال شد با هدف به زانو درآوردن مردم و نظام صورت گرفت به شکلی که مطابق پیش بینی های خود هدف گذاری کرده بودند ظرف ۶ ماه نظام جمهوری اسلامی را از میان بردارند که خوشبختانه با ایستادگی مردم شکست خوردند. 

 

سلیمانی دشتکی اذعان کرد: با وجود شکست دشمن در تحقق اهداف خود از تحریم ها اما بالاخره این تحریم ها متاسفانه موجب شد مشکلاتی گریبانگیر کشور شود و در کنار آن پاندومی جهانی کرونا که همه کشورها از جمله کشور ما را درنوردید موجب افزایش مشکلات شد؛ البته این پاندومی در ایران متفاوت بود چون در اقصی نقاط دنیا به خرید واکسن، دارو و تجهیزات پزشکی و بیمارستانی دسترسی داشتند در صورتی که ما از این نظر به دلیل محدودیت های ناشی از تحریم ها در محدودیت و چالش بیشتری بودیم. 

 

وی با بیان اینکه باید به خاطر داشت تحریم های ظالمانه آمریکا و کرونا عامل اصلی مشکلات هستند خاطر نشان کرد: سطح این تحریم ها به صورتی است که ما حتی قادر نیستیم مطالبات خود را از کشورهای دوست و همسایه همچون عراق دریافت کنیم.

 

استاندار خوزستان یاد آور شد: مردم بدانند دلیل اصلی مشکلات اقتصادی و محدودیت های مربوط به مدیریت کرونا همین جنگ اقتصادی و تحریم ها بوده و نظام کم کاری نکرده است و مسئولان کشور و مدیران استان به صورت شبانه روزی در حال کار و تلاش هستند؛ مردم از صندوق های رای قهر نکنند چرا که قهر با صندوق کمکی در جهت رسیدن به اهداف دشمنان است.

 

کد خبر 1063514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha