اشتغال و نشاط آفرینی جوانان دغدغه دولت آینده باشد

ابهری گفت: اگر برنامه هایی همچون ایجاد اشتغال، تسهیلات تامین مسکن و نشاط آفرینی در دولت آینده مورد توجه قرار نگیرد، نرخ افسردگی، خودکشی، اعتیاد، طلاق، مهاجرت و روابط نامشروع رشد پیدا می کند و مشکلات بزرگتر می شود.

«مجید ابهری» متخصص علوم رفتاری و آسیب شناس اجتماعی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان دولت آینده و جوانان  گفت: نگاه مردم به دولت ها از دریچه نیازها و مشکلات خود است هر دولت که بتواند سریعتر این مشکلات را حل کند و مورد قبول مردم خواهد بود.

 

وی افزود: جوانان به عنوان  سرمایه و نیروکار جامعه محسوب می‌شوند، دغدغه بیکاری آنها در درجه اول  باید مورد توجه دولت آینده قرار گیرد، سپس بستر های لازم برای ازدواج، تشکیل خانواده و خانمان برای جوانان فراهم شود و این مسئله دارای اهمیت زیادی است.

 

ابهری با بیان اینکه در هر خانواده یک جوان بیکار و تحصیل کرده وجود دارد که به دلیل بیکاری دچار مشکلات روحی و روانی برای خود و خانواده شده اند گفت:بیش از 10 میلیون جوان مجرد در کشور وجود دارد که باید برای آن ها امکانات ازدواج و تسهیلات تامین مسکن فراهم شود و در دستور کار دولت قرار گیرد.

 

وی افزود: افزایش رهن و اجاره خانه با توجه به تورمی که در کشور وجود دارد، باعث شده است تا خیلی از جوانان جرئت ازدواج و تشکیل خانواده را پیدا نکنند.

 

این آسیب شناس اجتماعی با تاکید بر تامین مسکن و ایجاد اشتغالزایی برای جوانان، یکی از برنامه های ویژه دولت را غنی سازی اوقات فراغت جوانان دانست و گفت:یکی از دلایل روی آوردن افراد به آسیب های اجتماعی همچون اعتیاد نبود نشاط در جامعه است.  با توجه به شیوع ویروس کرونا و محدود شدن سفرها و تفریحات خیلی از مردم دچار افسردگی شده اند باید برای نشاط جامعه برنامه داشت. باید امکانات تفریحی و ورزشی رایگان در جامعه افزایش یابد.

 

وی خاطر نشان کرد: باید با استفاده از نظرات و مطالعات علمی نخبگان و صاحب نظران آرامش را به خانواده و جوانان بازگردانند.

 

ابهری تاکید کرد: اگر برنامه هایی همچون اشتغالزایی، مسکن و نشاط آفرینی در دولت آینده مورد توجه قرار نگیرد، نرخ افسردگی، خودکشی، اعتیاد، طلاق، مهاجرت و روابط نامشروع رشد پیدا می کند و مشکلات بزرگتر می شود.

 

 

 

 

کد خبر 1063556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha