طرح مدیریت و سالم‌سازی فضای مجازی توسط مجلس تهیه شد

دلخوش اباتری از تهیه طرح مدیریت و سالم‌سازی فضای مجازی توسط مجلس و بررسی آن در کمیسیون‌هایی مانند کمیسیون حقوقی و قضایی خبر داد و گفت: فضای مجازی بهترین بستر برای فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و آموزشی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «سید کاظم دلخوش اباتری» شامگاه یکشنبه (16 خرداد) در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری میثاق ملی مردم ایران اسلامی را قانون اساسی که برگرفته از قرآن کریم و احادیث است خواند و اظهارکرد: امام خمینی(ره) و بعد از ایشان مقام معظم رهبری برای اینکه مردم ما استقلال و در مقاطع حساس بر سرنوشت خود دخالت داشته باشند تاکید ویژه بر روی انتخابات داشته و دارند.

 

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس سخنان اخیر مقام معظم رهبری و اهمیت بسیار زیاد حضور حداکثری مردم در انتخابات 28 خرداد را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در انتخابات مردم باید به دنبال اصلح باشند از طرفی دشمن هم امروز بر طبل تبلیغات همه جانبه خود می‌کوبد که از حضور حداکثری مردم جلوگیری کرده و آنان را از حق تعیین سرنوشتشان ناامید کند.

 

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس با بیان اینکه رعایت اخلاق انتخاباتی در جریان تبلیغات نامزدها را در بحث حضور حداکثری مردم تاثیرگذار دانست و ابراز داشت: بر اساس فرمایشات اکید چندباره مقام معظم رهبری و پس از تذکرات نمایندگان در مجلس این دوره رعایت اخلاق انتخاباتی نسبتا بهتر از دوره‌های گذشته شده است.

 

وی با تاکید بر اینکه تهمت و بداخلاقی کردن پشت تریبون مناظره و در حین پخش زنده تلویزیونی زیبنده نیست و مردم نسبت به تمام این ماجراها هوشیارند افزود: مردم برنامه‌ها را می‌بینند و برنامه را با زور و بداخلاقی نمی‌توان گفت، نامزدها باید تبیین کنند که در دوران مدیریت خود چگونه می‌توانند کشور را اداره کنند.

 

عضو مجمع نمایندگان گیلان شایسته‌سالاری، انتخاب مدیران شجاع، مرأت دادن به مدیران برای استیفای حقوق ملت و بیت‌المال و نظایر این‌ها را را از جمله ویژگی‌هایی که باید یک نامزد ریاست جمهوری برای آن برنامه داشته باشد اعلام کرد و گفت: نفر دوم اجرایی کشور رئیس جمهور است و نامزدها باید تلاش کنند این جایگاه را به خوبی تبیین کنند.

 

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه با پرخاش و  توهین و ضایع کردن دیگران مردم به سمت نامزدی نمی‌روند اذعان کرد: بنده هم مناظره اول نامزدهای ریاست جمهوری را تماشا کردم اما بخشی از آن را واقعا دوست نداشتم زیرا برخی‌ها از خودشان و برنامه‌شان چیزی نگفتند و به طور مثال تبیین نکردند که در سیاست خارجی و اشتغال چه برنامه‌‌ای دارند.

 

دلخوش اباتری برخی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه با خواب و خیال و حرف‌های سخیف نباید وقت مردم گرفته شود اظهار داشت: امروز بزرگترین مشکل ما در حوزه تحریم‌ها است از طرفی بالای 500 هزار میلیارد تومان اوراق قرضه در سال‌های گذشته توزیع شده که سررسید آن‌ها از امسال شروع می‌شود.

 

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس تبیین یک برنامه درست و شفاف برای نحوه پس دادن این اوراق قرضه را از جمله مواردی که نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باید برای آن برنامه ارائه کنند دانست و گفت: انتظارمان این است که به جای مسائل حاشیه‌ای حقوق کارگران، کارمندان، همسان‌سازی، شیوه درآمدزایی، حمایت از تولید و تولیدکنندگان و نظایر این‌ها باید توسط نامزد انتخاباتی تشریح شود.

 

وی دادن وعده‌هایی مانند اعطای 500 میلیون تومان وام ازدواج و یا افزایش رایانه‌ها را از جمله مواردی که داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری باید به آن توجه داشته باشند و با کارشناسی راجبش صحبت کنند خواند و افزود: باید زمینه اشتغال را برای مردم فراهم کنیم و دادن یارانه که آن هم مقطعی است دردی را از جامعه دوا نمی‌کند.

 

عضو مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه هزینه برق مشترکان گاهی اوقات سه برابر یارانه دریافتی آنان در ماه است یادآور شد: کسی که نمی‌تواند خانواده خود را به درستی مدیریت کند چگونه می‌تواند ادعا داشته باشد که قادر است در جایگاه ریاست جمهوری قرار بگیرد بنابراین انتظار داریم نامزدها در وهله نخست قانون برنامه و قانون اساسی را کامل مطالعه کنند.

 

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس با تاکید بر اینکه مطمئنا با شرکت نکردن در انتخابات مشکلات کشور حل نمی‌شود اذعان: مردم باید توجه کنند که اگر امروز پای صندوق رای حاضر نشوند احتمال دارد افرادی انتخاب شوند که آسیب‌ها و مشکلات را بیشتر کنند و هیچ تغییر محسوسی هم در زندگی آنان ایجاد نشود.

 

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تاکیدات مقام معظم رهبری در مورد فضای مجازی را هم مورد اشاره قرار داد و گفت: همین کشور چین با یک میلیارد و نیم جمعیت را اگر مشاهده کنیم می‌بینیم که فضای مجازی‌اش سالم است و با آن کاسبی می‌کنند و در زندگی خود استفاده درستی از فضای مجازی دارند.

 

دلخوش با بیان اینکه فضای مجازی بهترین بستر برای فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و آموزشی است خاطرنشان کرد: متاسفانه در کشور ما بخش زیادی از این انرژی دست کسانی است که آن‌ها را نمی‌شناسیم و صرف توهین کردن و افترا بستن به افراد می‌شود به همین علت مجلس ورود کرده و طرح مدیریت فضای مجازی و سالم‌سازی آن را تهیه کرده است.

کد خبر 1063558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha