محیط زیست در توسعه اقتصادی کشور نقشی اساسی دارد

«اکبر بهنامجو» استاندار اردبیل به مناسبت فرا رسیدن هفته محیط زیست پیام تبریکی را صادر کرد و در آن تاکید کرد: محیط زیست و منابع طبیعی به عنوان ثروت عظیم ملی در توسعه اقتصادی کشور هم نقشی اساسی دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، «اکبر بهنامجو» استاندار اردبیل به مناسبت فرا رسیدن هفته محیط زیست پیام تبریکی را صادر کرد و در آن تاکید کرد: محیط زیست و منابع طبیعی به عنوان ثروت عظیم ملی در توسعه اقتصادی کشور هم نقشی اساسی دارند.

 

متن پیام به این شرح است:

«خَلَقَ اللهُ السَّمَوَاتِ والأرضَ بِالحَقِّ إِنَّ فِی ذَلِکَ لآیهً لِلمُؤمِنِینَ» سوره عنکبوت- آیه ۴۴

بسم الله الرحمن الرحیم

قرآن کریم، آسمان‌ها و زمین را آیه عظمت خداوندی معرفی می‌فرماید و انسان که اشرف مخلوقات و جانشین پروردگار بر روى زمین به شمار می‌رود حق دارد از آن‌ها بهره‌مند شود اما این امر، باید به روشی درست تحقق یابد تا سهم دیگران و خصوصا نسل‌های آینده از این نعمت‌های الهی را در معرض آسیب و خطر قرار ندهد.

 

محیط زیست و منابع طبیعی به عنوان ثروت عظیم ملی در توسعه اقتصادی کشور هم نقشی اساسی دارند و در اصل پنجاهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران حفظ و استفاده اصولی از آن‌ها به عنوان وظیفه‌ای عمومی مورد تاکید قرار گرفته‌اند لذا باید با عزمی همگانی، مورد توجه و صیانت جدی و مستمر قرار گیرند.

 

امسال، در پنجاهمین سالگرد تاسیس سازمان حفاظت محیط زیست، با شعار «نیم قرن حفاظت از زیست بوم‌های ایران، بازنگری، نوسازی، بازسازی» در حالی هفته محیط زیست را سپری می‌کنیم که بی‌تردید، محیط ‌بانان زیادی در طی این سال‌ها برای پاسداری از این سرمایه‌های ارزشمند جان عزیز خود را فدا کردند تا امروز همچنان بتوانیم از برکات این موهبت‌ها برخوردار باشیم.

 

اینجانب، فرارسیدن هفته محیط زیست را به مردم شریف استان اردبیل و پنجاهمین سالگرد تاسیس سازمان حفاظت محیط زیست را به کارکنان تلاشگر این مجموعه بزرگ در سراسر استان تبریک می‌گویم و با گرامی‌داشت یاد و خاطره محیط‌بانان فقید و ادای احترام به ارواح آنان از مدیرکل حفاظت محیط زیست استان می‌خواهیم با برخورداری از پشتیبانی‌های قانونی معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری و همراهی‌های تنگاتنگ کلیه فرمانداران استان که موظف به همکاری همه جانبه در این خصوص هستند نسبت به تدوین برنامه‌های کوتاه، میان و بلند مدت، برای صیانت از محیط زیست استان، پیشگیری از مشکلات محتمل آتی همچون آلودگی هوا و... نیز احیای ذخیره‌گاه‌های بی‌نظیر استان اقدام و گزارش نتایج حاصل از آن‌ها را مستمرا به مردم عزیز و سایر مراجع ذیصلاح گزارش نماید.

 

اکبربهنامجو  /  استاندار اردبیل

کد خبر 1063672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha