کشف مزرعه غیرمجاز استخراج بیت کوین در خرم آباد

ابراهیمی از شناسایی مزرعه غیر مجاز استخراج بیت کوین در خرم آباد و کشف ۳۶ دستگاه ماینرخبر داد و گفت: از شهروندان تقاضا می شود هشدار‌های پلیس فتا را جدی بگیرند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، سرهنگ «آرش ابراهیمی» در تشریح این خبراظها داشت:کارشناسان پلیس فتا لرستان با انجام اقدامات اطلاعاتی نامحسوس و تحقیقات میدانی لازم موفق شدند مزرعه بیت کوین غیر مجاز فعال در شهر خرم آباد را  شناسایی و محل نگهداری دستگاه های ماینر (دستگاه استخراج ارز دیجیتال بیت کوین) را کشف کنند.

 

رئیس پلیس فتا استان لرستان افزود: با هماهنگی مرجع قضایی و با حضور کارشناسان اداره برق استان لرستان  در بازرسی از محل استقرار دستگاههای استخراج رمز ارزها تعداد 36 دستگاه کشف شد.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا یک نفر شناسایی و دستگیرکه با تکمیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قانونی گردید.


ابراهیمی گفت: ازیک سوء استقبال از رمز ارزها و افزایش نرخ آن ها بخصوص بیت کوین در بازارهای جهانی و از سوی دیگر وجود برق ارزان خانگی در داخل کشور باعث شده تا سود جویان با وارد کردن دستگاههای ماینر بصورت قاچاقی به داخل کشور و ایجاد مزارع استخراج رمز ارز و سرقت برق خانگی  باعث افزایش مصرف برق و بعضا قطعی برق در مناطق وجود مزارع استخراج رمز ارز گردند.


رئیس پلیس فتا استان لرستان در پایان از شهروندان خواست: هشدار‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت اطلاع از هر گونه فعالیت مجرمانه در فضای ‌مجازی یا پیام‌رسان‌های‌‌ موبایلی موضوع را از طریق نشانی پلیس‌ فتا به آدرسwww.cyberpolice.ir  بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

کد خبر 1063706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha