تجمعات و دورهمی های خانوادگی از علل اصلی شیوع ویروس کرونا است

به گفته حقیقی، بررسی ها نشان می دهد تجمعات و برگزاری دورهمی خانوادگی از علل شیوع این ویروس خطرناک است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، استاندار زنجان امروز در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا اظهار کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک لازمه مقابله با ویروس کرونا در شرایط کنونی است.

 

فتح الله حقیقی با بیان اینکه تا زمان کنترل همه گیری کرونا بایستی در رعایت پروتکل های بهداشتی همکاری کرد، گفت: حتی با انجام واکسیناسیون نیز توجه به پروتکل های بهداشتی و رعایت نکات ضروری مهم است.

 

وی در خصوص وضعیت ابتلا به ویروس کرونا در شهرستان های تابعه استان نیز گفت: در شهرهای ابهر، خرمدره و خدابنده علیرغم تاکیدات انجام شده وضعیت خوبی را شاهد نیستیم و شاهد افزایش موارد پی آر سی مثبت هستیم.

 

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: شهرهای طارم و سلطانیه از وضعیت خوبی برخوردار هستند و این شهرها باید برای حفظ وضعیت موجود اقدامات لازم را انجام دهند تا مانع افزایش شمار مبتلایان به کرونا باشند.

 

حقیقی با تاکید بر اجتناب از مسافرت و دورهمی خانوادگی گفت: در حوزه واکسیناسیون نیز مراکزی در استان راه اندازی شده و استان در مقایسه با دیگر استان ها عقب نیست.

 

وی به انتخابات پیشرو نیز اشاره کرد و گفت: به دلیل همه گیری کرونا لازم است تا از امکانات موجود استفاده شود تا مشکلی در این زمینه ایجاد نشود.

 

استاندار زنجان به ممنوعیت تردد در تعطیلات اخیر نیز اشاره کرد و گفت: بررسی نشان می دهد که تجمعات و برگزاری دورهمی ها از علل شیوع این ویروس خطرناک است.

 

حقیقی به برخی از بررسی های میدانی مبنی بر انتقال کرونا در دورهمی های خانوادگی اشاره کرد و گفت: حتی جمع بندی یک همایش بین المللی و ارائه مقالات و پژوهش های مختلف نیز در این استان نشان داد که این مطالب و حرفهای ارائه شده صحیح بوده و رعایت پروتکل های بهداشتی همچنان از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

کد خبر 1063720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha