شهروندان نگران تاخیر در تزریق دُز دوم واکسن کرونا در استان زنجان نباشند

قزلباش گفت: متاسفانه به دلیل اخلال در ورود واکسن کرونا، واکسیناسیون با سرعت کمتری در حال تزریق بوده ولی با ورود واکسن در روزهای آتی، این روند با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان امروز در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا اظهار کرد: روند بستری بیماران مبتلا به کرونا در استان نزولی است.

 

پرویز قزلباش با اشاره به اینکه ۲۰۰ تخت بیمارستانی توسط این بیماران اشغال شده است، گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۳۴۹ هزار و ۷۰۸ تست کرونا در استان زنجان گرفته شده که ۹۰ هزار و ۴۱۸ مورد آن مثبت شناسایی و ثبت شده است.

 

این مقام مسئول میزان موارد مثبت پی سی آر در شهرستان های ابهر، خرمدره و خدابنده را بالای 30 درصد خواند و یادآور شد: با اجرای طرح شهید سلیمانی از ابتدای آذرماه پارسال، نسبت رهگیری افراد در تماس نزدیک با بیماران از ۲/۶ نفر در هفته اول آذرماه به ۸/۳ نفر هفته دوم خردادماه افزایش پیدا کرده است،

 

وی به کاهش موارد مثبت سرپایی در این بازه زمانی اشاره کرد و گفت: درصد موارد مثبت سرپایی از ۴۴.۶ درصد به ۱۳.۳ درصد کاهش یافته است.

 

قزلباش با بیان اینکه روند بیماری کرونا در تمام شهرستان های تابعه کاهشی است، گفت: میانگین سنی افراد مبتلا به کرونا در استان ۵۹ سال و میانگین سنی فوت ناشی از ابتلا به بیماری کرونا نیز ۷۰ سال است.

 

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان در خصوص واکسیناسیون کرونا نیز گفت: واکسیناسیون سالمندان بالای ۸۰ سال ۷۷.۶۸ درصد، سالمندان ۷۹ تا ۷۵ سال ۶۷.۷۴ درصد و سالمندان ۷۰ تا ۷۴ سال ۷۲.۰۵ درصد انجام شده است.

 

به گفته وی، متاسفانه به دلیل اخلال در ورود واکسن کرونا، واکسیناسیون با سرعت کمتری در حال تزریق بوده ولی با ورود واکسن در روزهای آتی، این روند با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، تامین نیروی انسانی، کامپیوتر، اینترنت و وسایل نقلیه را از مهمترین مشکلات در خصوص راه‌اندازی مراکز تجمعی واکسیناسیون در استان عنوان کرد.

 

 

کد خبر 1063726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha