راه اندازی و تکمیل زیرساخت های فرهنگی نیاز ضروری شهرستان بدره است

حجت الاسلام ناظری با بیان اینکه راه اندازی و تکمیل زیرساخت های فرهنگی نیاز ضروری شهرستان بدره است، گفت: این شهرستان با وجود ۲۰ روستای ۲۵۰ خانوار فقط ۴ باب خانه عالم دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، امام جمعه موقت شهرستان بدره، صبح امروز(۱۸ خرداد) در  دیدار مردمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با مردم این شهرستان، اظهار کرد: مردم شهرستان بدره از لحاظ تقید به اسلام ناب محمدی و فرهنگ دینی از دیرباز مردمی فرهنگی بوده و هستند.

 

حجت الاسلام ناظری با بیان اینکه شهرستان بدره دارالمومنین استان ایلام است، ابراز کرد: مردم این شهرستان در دوران دفاع مقدس با تقدیم ۶۱ شهید والامقام و حضوز بیش از  ۲۰۰ رزمنده در جبهه های حق علیه باطل، دین خود را برای دفاع از کیان اسلامی ادا کرده اند.

 

وی ابراز کرد: بدره در سال ۹۲  تبدیل به شهرستان شده و  بیش از ۱۰ سال از سابقه شهرستان شدن آن می گذرد اما هنوز زیرساخت های فرهنگی آن مانند سایر قسمت های اداری  کامل نیست.

 

امام جمعه موقت شهرستان بدره گفت: این شهرستان با وجود ۲۰ روستای ۲۵۰ خانوار فقط ۴ باب خانه عالم دارد، عدم وجود حوزه علمیه خواهران و برادران در شهرستان، نداشتن دانشگاه های دیگر به غیر از پیام نور و تقویت رشته های تحصیلی دانشگاهی در این شهرستان و امکانات و زیرساخت های فرهنگی از جمله مشکلات حوزه فرهنگی در این شهرستان به شمار می رود.

 

حجت الاسلام ناظری با اشاره به اینکه یکی از نیازها و مطالبات مردم شهرستان حضور و انتصاب امام جمعه جهت اقامه نماز دشمن شکن جمعه است، گفت:  فراهم کردن زمینه حضور فعالان و نخبگان بدره ای در شهرستان و استان از جمله مطالباتی است که مردم این شهرستان دنبال می کنند.

 

 

کد خبر 1063903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha