ضرورت ادامه اجرای طرح نذر هشتم در کمک به آزادی زندانیان نیازمند

حجت الاسلام عصمتی با اشاره به استقبال از اجرای طرح نذر هشتم با موضوع آزادسازی زندانیان معسر و نیازمند به نیت امام رضا(ع) این طرح را بسیار ارزشمند دانست و بر ضرورت اجرای آن بسیار تأکید کرد.

حجت الاسلام محمدرضا عصمتی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان با اشاره به  استقبال از اجرای طرح نذر هشتم با موضوع آزادسازی زندانیان معسر و نیازمند به نیت امام رضا(ع) این طرح را بسیار ارزشمند دانست و بر ضرورت اجرای آن بسیار تأکید کرد.

 

امام جمعه تربت حیدریه  تصریح کرد: پیرو تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل زندان‌های استان خراسان رضوی و مرکز مدیریت امور مساجد خراسان در چهارمین دوره از اجرای طرح نذرهشتم با موضوع آزادسازی زندانیان معسر و نیازمند به نیت امام رضا (ع) در اسفند ماه 1399 تعداد 10 زندانی نیازمند (8 نفر در قالب طرح نذر هشتم و دو نفر به مناسبت سالروز شهادت حضرت زینب (س) با بدهی 841 میلیون ریال) با تلاش و حمایت مادی و معنوی امامت جمعه تربت حیدریه آزاد شدند،

 

حجت‌الاسلام عصمتی ادامه داد: از تمام ظرفیت‌های محلی و نمازگزاران در این امر خداپسندانه فعال و بکارگیری کردیم.

 

وی افزود: این اقدام فرهنگی هم‌اکنون به عنوان طرح نذر هشتم در سطح کشور از سال 1399 با اهداف حمایت از زندانیان معسر همراه با سرکشی هفتگی مدیران و مسئولان سازمان زندان ها از خانواده‌های محترم آنان در راستای پیشگری و کاهش آسیب‌های اجتماعی آغاز شده و در سال 1400 پیرو فراخوان رزمایش مواسات و همدلی مورد تأکید مقام معظم رهبری با جدیت بیشتر دنبال می شود.

 

وی با بیان این‌که این طرح در چند شهرستان عملیاتی شده بود و بنده نیز اعلام آمادگی کردم که در این شهرستان دنبال شود، تصریح کرد: شروع کار ما در ماه رمضان بود و این طرح در هشتم هر ماه شمسی به نام مبارک امام هشتم (ع) این اتفاق می‌افتد که هشت زندانی را آزاد کردیم.

 

حجت الاسلام عصمتی افزود: قانون این طرح آزاد کردن هشت نفر است، اما در اردیبهشت‌ماه چون بیش از مبلغ پنجاه میلیون تومان آماده شده بود موجب آزادی 10 نفر شد.

 

وی با تعریف از خوشحالی‌های افراد مختلفی که در ارتباط با این مسأله بودند گفت: این طرح کماکان ادامه دارد و به دنبال این هستیم که در صورت امکان در روز ولادت امام رضا (ع)، اعلام آمادگی کرده تا با جدیت و اهتمام بیشتر آن را اجرا کنیم.

 

امام جمعه تربت حیدریه از پیگیری‌هایی که پس از آزادی زندانیان انجام می‌شود سخن گفت و افزود: ستاد امر به معروف و نهی از منکر تربت حیدریه فعالیت زیادی دارد که چند سال متوالی در استان نخستین رتبه را آورده است.

کد خبر 1063949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha