وجود ۲۷۰ هزار نفر واجد شرایط رأی در شهرستان گرگان/ رقابت ۱۷ داوطلب به ازای هر کرسی شورا در گرگان

حمیدی به مشارکت حداکثری در انتخابات تاکید کرد و گفت: ۲۷۰ هزار نفر در شهرستان گرگان واجد شرایط رأی دادن هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «محمد حمیدی» ظهر امروز(سه شنبه 18 خرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: براساس فرآیند قانونی انتخابات به پایان مرحله بررسی صلاحیت شوراهای اسلامی شهر و روستا رسیدیم و طبق قانون تا فردا 19 خرداد فرمانداری، آخرین لیست باقی مانده از داوطلبان را منتشر می کند.

 

فرماندار گرگان ادامه داد: از فردا تبلیغات داوطلبان شورای اسلامی شهر و روستا آغاز می شود و تا یک روز مانده تا انتخابات داوطلبان می توانند نسبت به تبلیغات اقدام کنند.

 

حمیدی متذکر شد: در شهرستان گرگان چهار شهر داریم که در گرگان 177 نفر، قرق 21 نفر، جلین 16 نفر و سرخنکلاته 19 نفر از داوطلبان شورای شهر تایید صلاحیت شدند.

 

وی افزود: امسال با توجه به شرایط کرونا دستورالعملی برای تبلیغات ارائه شده است و براساس آن تجمع و سخنرانی داوطلبان ممنوع است و باید در فضای باز تجمع صورت بگیرد و به ازای هر نفر هشت متر مربع فاصله باشد.

 

این مقام مسئول بابیان اینکه رعایت فاصله اجتماعی و ماسک و دریافت مجوز از فرمانداری از دیگر نکاتی است که باید داوطلبان به آن اهتمام داشته باشند، متذکر شد: برای ریاست جمهوری سقفی برای ایجاد ستادهای انتخاباتی در نظر گرفته نشده است ولی در شوراهای اسلامی شهر هر نفر می تواند به ازای هر منطقه یک ستاد تبلیغاتی راه اندازی کند.

 

حمیدی افزود: در سال گذشته 76 نقطه فضای تبلیغاتی در شهر گرگان در نظر گرفته شده بود که امسال نیز فضای تبلیغاتی به این تعداد در نظر گرفته خواهد شد.

 

فرماندار گرگان بابیان اینکه تاکنون سه داوطلب ریاست جمهوری به صورت رسمی در گرگان ستاد انتخاباتی خود را معرفی کردند، متذکر شد: باید هماهنگی های بیشتری از سوی مسئولان ستاد انتخاباتی ریاست جمهوری با فرمانداری گرگان صورت بگیرد.

 

حمیدی یادآور شد: در شوراهای شهر ۲۵ نفر و در بخش مرکزی ۲۱۴ نفر و در بخش بهاران ۱۱۲ نفر به کرسی شورای اسلامی روستا می رسند.

 

وی بابیان اینکه ۲۷۰ هزار نفر در شهرستان گرگان رای دهنده داریم، متذکر شد: ۲۶۳ شعبه انتخاباتی در شهرستان گرگان در نظر گرفته شده  که از این میزان ۵۰ شعبه در بخش بهاران و ۷۰ شعبه در بخش مرکزی و ۱۴۳ شعبه نیز در شهر گرگان دایر می شود که در شهر گرگان نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد به دلیل اپیدمی کرونا افزایش یافته است.

 

این مقام مسئول بابیان اینکه به ازای هر کرسی شورا در شهرستان گرگان 10 داوطلب وجود دارد، افزود: در شهر گرگان به ازای هر کرسی 17 نفر وجود دارد.

 

کد خبر 1063986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha