انعقاد تفاهم نامه بین اوقاف و پارک علم و فناوری گلستان/ قابلیت تولید بیش از ۶۰۰ هزار اصله نهال

حجت الاسلام سلیمانی فرد از انعقاد تفاهم نامه بین اداره کل اوقاف و امور خیریه با پارک علم و فناوری گلستان در بخش زراعت چوب خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام «روح الله سلیمانی فرد» صبح امروز(سه شنبه ۱۸ خرداد) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: بعد از جلسات کارشناسی و طی بازدیدهای انجام شده در پارک علم و فناوری گلستان تصمیم به انعقاد تفاهم نامه ای در راستای افزایش بهره وری و استفاده از تکنیک های دانش بنیان و استارتاپی برای تحقق شعار سال شده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان، انعقاد این تفاهم نامه را اتفاق مبارک و ایجاد یک انقلاب در حوزه کشت چوب دانست و ادامه داد: سالانه حدود هشت میلیون تن واردات کاغذ و چوب در کشور اتفاق می افتد که این مهم در شرایط تحریمی زمینه ساز مشکلاتی می شود.

 

وی توجه به ظرفیت داخلی و طرح های نو را از راهکارهای مقابله با تحریم های ناجوانمردانه دشمن برشمرد و افزود: تاکنون دستگاه های ذی ربط مانند منابع طبیعی و آبخیزداری از انعقاد این تفاهم نامه و اجرای این طرح استقبال کردند.

 

حجت الاسلام سلیمانی فرد با بیان اینکه گلستان دارای رتبه پنجم کشور در تعدد موقوفات و رقبات با کاربری های مختلف است، اضافه کرد:  این مهم بیانگر روحیه خیرخواهی و تدین گلستانی ها است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان با تاکید بر اینکه احیای موقوفات از جمله وظایف ما است، یادآور شد: احیای موقوفات در راستای فعالیت های فرهنگی، قرآنی، اجتماعی، محرومیت زدایی و غیره هزینه می شود.

 

وی با بیان اینکه موقوفات اقتضا می کند به دنبال اجرای طرح های نو  باشیم، تصریح کرد: اوقاف و امور خیریه گلستان در سال های اخیر به اجرای طرح های نو و جدید در حوزه های مختلف توجه خوبی داشته است.

 

حجت الاسلام سلیمانی فرد بیان کرد: انعقاد تفاهم نامه امروز نیز با هدف استفاده بهتر از ظرفیت های موجود و توانمندی موقوفات گلستان انجام شده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان افزود: تاکنون ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه و رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری از این طرح استقبال کردند و اعلام شده که امکان اشتراک این طرح در استان های دیگر هم وجود دارد.

 

وی گفت: این طرح قابلیت تولید بیش از ۶۰۰ هزار اصله نهال را دارد.

 

حجت الاسلام سلیمانی فرد افزود: در آینده امکان بهره برداری از منابع جنگل ها وجود ندارد و باید به سمت طرح های دانش بنیان حرکت کرد تا نیازهای کشور برطرف شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان، زراعت چوب را امری ارزشمند و اقتصادی دانست و یادآور شد: در کنار امامزگان و بقاع متبرکه شهرهای مختلف اراضی بلااستفاده زیادی وجود دارد که می توان از این ظرفیت در طرح زراعت چوب استفاده کرد و از مزایای اقتصادی و زیست محیطی آن بهره مند شد.

 

کد خبر 1064032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha