ابراز خوشحالی یک جوان از رضایت شاکیان پس از تحمل چهارسال زندانی

امام جمعه شهر شوش یکی از روحانیون فعال در حل مشکلات مردم منطقه است که با تلاش این فرد و کسب رضایت شاکیان ، جوانی پس از تحمل ۴ سال زندانی آزاد می شود.

خبرگزاری شبستان _ گروه سیاسی _فرزانه تهجا: امام جمعه در هرشهری می تواند با توجه به اینکه در میان مردم آن شهر زندگی می کند منشآ حل و فص بسیاری از مشکلات مردم در امور اشتغال، حل دعوای، رسیدگی به نیازمندان، تسهیل زمینه ازدواج جوانان، ترویج فرهنگ اخلاق مداری، جلوگیری از ترویج باورهای غلط دینی و بالا بردن آگاهی مردم شهر در برابر بسیاری از خطرات و تهاجمات فرهنگی موثر باشد تا جایی که فعالیت یک فرد به عنوان امام جمعه در یک شهر می تواند آن شهر یا روستا را محل زندگی و آرامش تمام افراد یک روستا یا شهر قرار دهد در حقیقت در نگاه اول شاید امام جمعه در یک شهر یا روستا منصب حکومتی است که تنها به اذن ولی فقیه و رهبر اسلامی مشخص می شود به نظر برسد، اما امام جمعه به معنای تنها اقامه دو رکعت نماز جمعه و برگزاری خطبه ها نیست بلکه او فردی است که می تواند اقدامات و فعالیت های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را دریک شهر و یا روستا به شکلی مدیریت کند شاهد کاهش آسیب ها و رشد و توسعه آن شهر باشیم. این نوع نگرش و فعالیت امام جمعه شهر و روستا در حل مشکلات مردم می تواند تا حد زیادی موجب ترغیب و تشویق مردم برای مشارکت در حل مشکلات همنوعان و همچنین تشویق آنها برای حضور در صف های نماز جمعه و جماعت باشد در همین رابطه گفتگویی با حجت‌الاسلام مهدی علیزاده امام جمعه شوش به شرح زیر ارائه می شود.

 

در مورد آزادی یکی از جوانان این منطقه پس از چهار سال تحمل زندان توضیح دهید؟

 

 با وجود این‌که کمتر از یک‌سال فعالیت بنده به عنوان امام جمعه در شهر شوش می‌گذرد، تلاش کرده‌ام که در کنار مردم قرار بگیرم و به دنبال حل مشکلات آنان باشم که آزادی این جوان پس از تحمل چهار سال زندانی یکی از این اقدامات به شمار می‌آید.

 

در مورد حل و فصل این پرونده قضایی و چگونگی رضایت شاکیان توضیح دهید؟

در مورد حل و فصل شدن یک پرونده قضایی و ابراز رضایت شاکیان  که در یکی از پرونده‌های‌ دادگستری این شهرستان، ثبت شده بود  موضوع از این قرار بود که یکی از اهالی روستاهای منطقه، فردی را برای برق‌کاری منزل خود به کار می‌گیرد که در این جریان فرد را برق می‌گیرد و بعد از انتقال به بیمارستان به رحمت خدا می‌رود.

 

در بحث این پرونده چهل درصد دیه بر عهده این ساکن روستا که وضعیت مالی خوبی ندارد می‌افتد که این چهل درصد مبلغی حدود هشتاد میلیون تومان بود و این فرد به دلیل نداشتن تمکن مالی و عدم پرداخت دیه راهی زندان می‌شود.

 

در مورد وضعیت نامناسب مالی این فرد  برای پرداخت دیه شما به عنوان امام جمعه  چگونه اقدام کردید؟

این شخص چهار سال پیش همسر و دو فرزند و یک مادر پیر داشت که در پی این حادثه همسرش از او جدا می‌شود و طلاق می‌گیرد، همچنین برخی از مسائل تلخ دیگر در این مدت برای او ایجاد می‌شود که این مسائل بسیار ناراحت کننده است.

بنده از شهریورماه 1399 مشغول به فعالیت شده‌ام و تلاش کردم در این مدت به دنبال حل مشکلات مردمی باشم که در پی اطلاع یافتن از این ماجرا، ایام ماه مبارک رمضان با تماس عده‌ای که مبلغی را جمع‌آوری کرده بودند تا به این فرد کمک کنند، در جریان این مسأله قرار گرفتم و این افراد را در حسینیه بیت‌الرضای تهران گردهم آوردیم.

 

آیا در مورد کم کردن وجه دیه اقدامی برای رضایت خانواده شاکی صورت گرفت؟

در این زمینه با تعریف از صحبت‌هایی که با همسر متوفی شده است و تبدیل مبلغ درخواستی او از صد میلیون به پنجاه میلیون تومان ، 35 میلیون تومان را از حسینیه بیت‌الرضا و 15 میلیون تومان آن را از خیرین شهرستان به ایشان تحویل دادیم که رضایت طرف مقابل را کسب کردند.

 

در موضوع مشکلات اقتصادی و معیشتی این فرد چه اقدامی شد؟

پیگیری و حل مشکلاتی معیشتی، اقتصادی و خانوادگی از جمله دغدغه‌های بنده به عنوان  امام جمعه این شهر بود که در این مدت تلاش کرده ایم تا ازاین طریق به مردم منطقه کمک کنیم.

 

آزادی این فرد با توجه به طی مراحل قضایی و اداری چه زمانی به نتیجه می رسد؟

 همزمان با عید فطر تمام کارهای اداری این فرد انجام شده است که امیدواریم پس ازتحمل چهار سال زندانی به دلیل ناتوانی مالی در روزهای آینده آزاد شود و از این گرفتاری نجات یابد.

کد خبر 1064033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha