نماز رابطه طولی و مسافت در معراج به سوی احدیت است / نگاه هنرمندانه به مسئله نماز اصلا ساده نیست

حجت الاسلام جعفرزاده گفت: نماز رابطه طولی و مسافت در معراج به سوی احدیت و کلید حل مشکلات و معضلات است و در نگاه فلسفی نیز نماز پیکره و هیکل است که با وارد شدن به آن ترسیم وجود و آخرت را در آن متجسم می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، حجت الاسلام «قاسم جعفرزاده» امروز (18 خردادماه) در آئین افتتاح نمایشگاه و مراسم اختتامیه هنرواره طراحی پوستر نماز «به سوی خدا» گفت: نماز دریای رحمت الهی است که پروردگار متعال از همه زوایای به بشریت ارزانی داده است و طبق آیه «و اقیموا الصلاه و لذکری» باب نگاه عرفانی، ذکری و دلی را برای انسان باز گذاشته است تا به وسیله نماز، پروردگار متعال را مورد خطاب قرار دهد.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی اردبیل با اشاره به اینکه نماز رابطه طولی و مسافت در معراج به سوی احدیت است، تصریح کرد: نماز کلید حل مشکلات و معضلات است و در نگاه فلسفی نیز نماز پیکره و هیکل است که با وارد شدن به آن ترسیم وجود و آخرت را در آن متجسم می شود.

 

این مقام مسئول یادآور شد: گاهی در برخی از نمازهای فقط «الله اکبر» مورد مقبول قرار می گیرد زیرا باید با چشم دل و بینای وجود در نماز غرق شد و در دریای نور و رحمت خداوند غوطه ور شد.

 

وی با بیان این مطلب که اخلاق یکی از معیارهای شخص نمازگزار است، افزود: در دنیای امروز به ویژه در زمان انتخابات می بینیم که برخی با بی اخلاقی ها فکر می کنند که تنور انتخابات را داغ می کنند اما روند اشتباهی است زیرا اخلاق و خلق خوب همیشه باید رعایت شود زمان انتخابات و غیر انتخابات نمی شناسد.

 

حجت الاسلام جعفرزاده تاکید کرد: نگاه هنرمندانه به مسئله نماز اصلا ساده نیست گاهی برای نماز باید روضه خواند و نماز را درک کرد تا بتوان یک اثر هنر قابل قبول از منظر دینی ایجاد و خلق کرد.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اظهار داشت: شهید محراب آیت الله مدنی در کلام خود داشتند که شما از گناهانتان توبه کنید و من از عبادت هایم توبه می کنم پس نشان می دهد که مقبولیت نماز خود فلسفه عمیقی دارد که باید هنرمندان به این مسئله ها توجه کنند.

 

حجت الاسلام جعفرزاده عنوان کرد: روحیه لطیف هنرمند متعهد به دلیل درک درست از رفتار و منش دینی است و با توسل و تبرک به درگاه خداوند متعال در راستای هنر آفرینی دینی دقت و نگاه ویژه ای داشته باشند.

 

کد خبر 1064053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha