وجود بیش از ۲۰۰ بقعه متبرکه و امامزاده شناسنامه دار در استان کهگیلویه و بویراحمد

آیت الله حسینی گفت: بیش از ۲۰۰ بقعه متبرکه و امامزاده شناسنامه دار در استان کهگیلویه و بویراحمد هستند و مردم استان توجه به امامزادگان را وظیفه خود می دانند .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» عصر امروز (18 خرداد ماه) در نشست مسئولان ستاد عتبات عالیات استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور رئیس ستاد عتبات عالیات کشور برگزار شد، اظهار کرد: خدمت به عتبات عالیات توفیق بزرگ و الهی است که نصیب هر کسی نمی شود.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه قرار گرفتن در این مسیر فرصتی است که خداوند در اختیار انسان قرار می دهد تا خود را در مسیر هدایت قرار دهد، گفت: ائمه اطهار (علیهم السلام) به ما نیاز ندارند بلکه ما نیازمند حمایت و توجه آنها هستیم.

وی ضمن تاکید بر اینکه باید خدمت به ائمه را به عنوان یک توفیق الهی بدانیم، ادامه داد: مردم استان کهگیلویه و  بویراحمد همه شیعه بوده و یک سوم جمعیت آنها را سادات تشکیل می دهد.

آیت الله حسینی یادآور شد: بیش از 200 بقعه متبرکه و امامزاده شناسنامه دار در استان کهگیلویه و بویراحمد هستند و مردم استان توجه به امامزادگان را وظیفه خود می دانند .

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد ضمن تقدیر و تشکر از تلاش های صورت گرفته در ستاد عتبات عالیات استان، یادآور شد: با حضور سردار حکمتیان حرکت های خوبی در ستاد عتبات عالیات استان صورت می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر درب باب المهدی (عج) در استان باشد، تحرک بیشتری در استان ایجاد خواهد شد.

آیت الله حسینی توجه ستاد بازسازی عتبات عالیات به زلزله زدگان شهرستان دنا و شهر سی سخت را ستود و گفت: با توجه به اینکه زلزله سی سخت مردم را تحت فشار قرار داده، نیازمند حمایت بیشتر مسئولان و ستاد بازسازی عتبات از زلزله زدگان هستیم.

«حسین کلانتری» هم در این نشست، انتخاب سردار حکمتیان به عنوان رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کهگیلویه و بویراحمد را یکی از بهترین انتخاب ها دانست و گفت: وی فردی شایسته، پیگیر و پای کار هستند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به زلزله سی سخت، اظهار کرد: معاون عمرانی ماموریت پیگیری امور و همکاری لازم را با زلزله زدگان دارد.

وی استان کهگیلویه و بویراحمد را دارای مردمی صد در صد شیعه و خاص و همچنین روحانیونی ریشه دار دانست و ادامه داد: این مردم انقلابی و حضور خود را در عرصه های مختلف پشتیبانی از انقلاب و نظام به اثبات رسانده اند.

کلانتری خاطرنشان کرد: هرچند بیشتر مردم استان بضاعت مالی خوبی ندارند، ولی در حد بضاعت در همه صحنه ها حضوری فعال دارند.

کد خبر 1064123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha