مروری بر ظرفیت های کانون فرهنگی مسجد صاحب الزمان روستای دولت آباد/ تشکلی که باید حمایت و تشویق شود

کانون فرهنگی هنری مسجد صاحب الزمان عجل الله تعالی روستای دولت آباد ارزوئیه طی قریب یک دهه فعالیت و با کمترین امکاناتِ در اختیار، اقدامات قابل توجهی انجام داده که لازم است ستادکانون های مساجد حمایت بیشتری از این کانون ها داشته باشد.

انیسه دولتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان با اشاره به تأسیس کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان عجل الله تعالی روستای دولت آباد از توابع ارزوئیه در سال ۱۳۹۱ گفت: این کانون ۴۵۱ نفر عضو دارد.

 

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی مسجد صاحب الزمان عجل الله تعالی روستای دولت آباد گفت: مهمترین برنامه های کانون ایجاد صندوق قرض الحسنه کریم اهل البیت علیهم السلام، برگزاری کلاس های قرآن، آموزش کمک های اولیه، گل دوزی، قلاب بافی و... است.

 

 

وی با اشاره به تغییر برنامه ها در دوره کرونا اظهار کرد: حفظ کلاس های مجازی قرآن، کمک های مؤمنانه با همکاری خیرین، دوخت بیش از هزار عدد ماسک توسط بچه های کانون با چرخ خیاطی شخصی و توزیع آن در ایستگاه های صلواتی از جمله این فعالیت ها است.

 

 

دولتی با اشاره به حمایت از افراد آسیب دیده از کرونا و تصریح به این نکته که در طرح شهید سلیمانی به عنوان سفیر سلامت حضور داریم؛ در توضیح بیشتر راجع به فعالیت های صندوق قرض الحسنه کانون هم گفت: تاکنون به ۱۶۵ نفر متقاضی وام ۲۰۰ هزار تومانی تا سه میلیونی پرداخت شده است.

 

 

وی یکی از موفقیت های کانون را وجود اعضای موفق آن دانست و افزود: بیش از ده ها کتاب در زمینه های مذهبی و سیاسی توسط  مجتبی و فاطمه دولتی از اعضای کانون نگاشته شده و در زمینه فضای مجازی محمد رضازاده از کانون دارای رتبه استانی است.

 

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی مسجد صاحب الزمان عجل الله تعالی روستای دولت آباد  به کسب رتبه توسط سه نفر از اعضای کانون در مسابقات قرآن مدهامتان هم اشاره و در پایان بیان کرد: کانون کمبودهای زیادی از جمله در سیستم رایانه، میز، صندلی و... دارد و با کمترین امکانات کار می کند.

کد خبر 1064201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha