برگزاری سمینار بین المللی «فتوای جهاد کفایی» با حضور بیش از ۳۰۰ کارشناس عربی و غربی

سمینار بین المللی «فتوای جهاد کفایی» با هدف بررسی ابعاد و اهداف فتوای آیت الله سید علی سیستانی به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از c-karbala، مرکز مطالعات و تحقیقات کربلا در آستان مقدس امام حسین(ع) سمینار مجازی بین المللی را با عنوان «فتوای جهاد کفایی مرجعیت عالی سید علی سیستانی؛ ابعاد و ثمره ها» را با مدیریت « دکتر امل الاسدی» استاد دانشگاه بغداد برگزار کرد.

 

در این سمینار «استاد خلیل اسماعیل رمال» از لبنان درباره بعد منطقه ای این فتوا و دستاوردهای واقعی آن سخنرانی کرد، گفت: این فتوا از ملت های منطقه ای دربرابر حملات متجاوزگرانه که سرزمین و مردم را هدف قرار داده بود، محافظت کرد.

 

پرفسور «فلاح شمسه» درباره اهمیت فتوای ناشی از انتخاب لحظه تعیین کننده، گفت: هنگامی که داعش کنترل بر عراق را به دست آورد. تنها چند روز باقی مانده بود تا نام عراق از دست برود و تمدن آن نابود شود. این فتوای مرجعیت صادر شد تا همه چیز به حالت عادی بازگردد.

 

ستوان «حسن سالم البیضایی» درباره بعد نظامی و میدانی این فتوان گفت: حشد شعبی پیروزهای میدانی شگفت انگیزی را در اوج این بحران و حملات داعش به دست آورد. ثمره این فتوا واقعی و قابل مملوس بود.

 

«سید دکتر حسین المجاب»درباره مفهوم جهاد در قرآن کریم و ابعاد این فتوا در سه محور سخنرانی کرد. محور اول این سخنرانی به تاریخ فتوای جهاد کفایی و شرایط سیاسی پیرامونی که تاثر گذارتراز فتواهای جهادی گذشته است، اختصاص داشت. محور دوم شامل بعد اجتماعی این فتوا و آنچه از دیدار ملت عراق محقق شد و وحدت و اتحاد به دست آمد. محور سوم درباره بعد اقتصادی این فتوا در مرکز معادله اقتصادی و بازیابی اعتماد به نفس سرمایه گذاران و انجام تجارت شان در داخل است.

 

این سمینار با حضور بیش از 324 نفر از سراسر کشور عراق و کشورهای عربی اسلامی و خارجی مانند الجزایر، مصر، عربستان، لبنان و آمریکا برگزار شد.

 

کد خبر 1064209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha