پرهیز از تنش زدایی مطالبه مردم از ریاست جمهوری آینده

امام جمعه شهرستان مُهر، حضور باشکوه مردم در انتخابات را بهترین پاسخ کوبنده به زیادخواهی دشمنان نظام دانست و گفت: پرهیز از تنش زدایی مطالبه مردم از ریاست جمهوری آینده است.

خبرگزاری شبستان_ گروه سیاسی _ فرزانه تهجا:  انتخابات در هر کشور و حکومتی نشانه دموکراسی و مردم سالاری و جایگاه مردم در تعیین سرنوشت کشورشان است تا جایی که یک انتخاب اصلح با توجه به آگاهی و مطالبه درست مردم از کاندیدای ریاست جمهوری ، مجلس یا شورای شهر می تواند زمینه رشد ، توسعه و توانمندی یک ملت را فراهم کند و در پی آن بسیاری از مسائل اقتصادی، سیاسی ، فرهنگی و اجتماعی در سایه یک انتخاب شایسته و اصلح کاهش می یابد و تا حد زیادی از حجم مشکلات جامعه کاسته و در سایه یک مدیریت مطلوب مسیر تعالی کشور طی می شود در همین رابطه در مورد میزان اهمیت مردم در انتخابات گفتگویی با حجت‌الاسلام اصغر شاکری امام جمعه مُهر(استان فارس) با موضوع انتخابات 1400  به شرح زیر ارایه می شود.

 

اهمیت حضور مردم در انتخابات را توضیح بفرمایید؟

انتخابات پیش رو از جهات مختلف بسیار مهم است، بنابراین حضور مردم و انتخاب درست آن در آینده کشور تاثیرگذار خواهد بود. سردار سلیمانی از جمله افرادی بود که در انتخابات حضورهمیشگی داشت، باتوجه به حضور همیشگی ایشان در انتخابات، در شناسنامه سردار سلیمانی دیگر جایی برای درج مهر انتخابات باقی نمانده است؛ این حضور به ما می‌آموزد که انتخابات موضوع بسیار با اهمیتی است؛ با اینکه در میدان بود، خدمات بسیار و کارهای مهمی داشت، اما برای انتخابات خود را به پای صندوق‌های رأی می‌رساند و این وظیفه دینی و شرعی را به خوبی انجام می‌داد.

 

نظر رهبرانقلاب در موضوع انتخابات و حضور چه قشری از جامعه را تاکید داشتند؟

 رهبر انقلاب بر حضور همگان در انتخابات تاکید داشتند، بنابراین بر ما لازم است که از فرامین رهبری معظم انقلاب اطاعت کنیم و همچنین راه این شهید بزرگوار که او را دوست داریم بپیماییم؛ اگر او را دوست داریم باید از رفتار و منش او تبعیت کنیم که این رفتار و روش سردار دل‌ها عزیز است.

 

 

با وجود گلایه مردم از اوضاع نامناسب اقتصاد حضور در انتخابات چگونه تعریف می شود؟

  گلایه مردم از اوضاع نامناسب معیشتی حق طبیعی آنها است قبول داریم که همه از نظر اقتصاد در تنگنا قرار گرفته‌ایم؛ اما این را هم قبول داریم که اگر دو برادر در مسائل سخت با هم مشکل داشته باشند، باز در مسائل مهم در کنار هم هستند، بنابراین باوجود همه مشکلات و بیان دغدغه‌ها برای حل آن بهترین روش شرکت باشکوه و انتخاب درست در انتخابات است.

 

حضور مردم در پای صندوق های رای با توجه به اوضاع نامناسب معیشت چگونه پیش بینی می کنید؟

یقین داریم  با وجود مشکلات اقتصادی و معیشتی و گلایه‌ به حق مردم از این وضعیت نامساعد و نامناسب در پای صندوق‌های رای حضور باشکوهی خواهند داشت و این حضور به دشمنان نظام جمهوری اسلامی نشان می‌دهد، مردم هرگز در دفاع از نظام و انقلاب کوتاه نخواهند آمد، امسال نیز این پیام را دشمنان دریافت خواهند کرد.

ملت ایران یک خانواده بزرگ هستند، هر چند سختی‌ها به ما رو آورده است؛ اما همدیگر را به عنوان یک خانواده رها نخواهیم کرد و همه پای صندوق‌های رأی حاضر خواهیم شد، چون این یک وظیفه شرعی و دینی است و باید قوی شویم تا بتوانیم ایرانی قوی بسازیم.

 

مطالبه به حق مردم از رییس جمهور آینده توضح دهید؟

مهمترین مطالبات مردم از رئیس جمهور آینده، رفع تبعیض است که در دستگاه اجرایی هم بسیار زیاد مشاهده می‌شود؛ یکی از آن‌ها حقوق‌های نجومی است؛ وقتی می‌شنویم که یک نفر چهل میلیون تومان و دیگری چهار میلیون تومان حقوق می‌گیرد، ناراحت می‌شویم و بارها این مسأله را در تریبون نماز جمعه مطرح کرده‌ و همچنان به مطالبه گری خود ادامه خواهیم داد.

 

ایجاد تنش در میان مردم در موضوع انتخابات چه تاثیری دارد؟

پرهیز از تنش و تنش زایی را مطالبه دیگری مردم از رئیس جمهور آینده است، رئیس جمهوری که دنبال اختلاف باشد در شأن ملت ایران نیست؛ رئیس جمهوری که دنبال جناح باشد در شأن ملت ایران نیست؛ اگر به واسطه تبلیغات انتخاباتی اختلافی در جامعه ایجاد شود برای جبران آن سال‌ها زمان نیاز است تا بتوان این مشکل را برطرف کرد.

 

مطالبه رهبر فرزانه انقلاب از دولت و رییس جمهور آینده بفرمایید؟

از جمله شعارهای اوایل انقلاب، استقلال، آزادی، جمهوریت و اسلامیت بوده که امروز هم همین نگاه در میان مردم وجود دارد؛ زیرا نباید وابسته به شرق و غرب شد و این‌ها شعارهای رسمی جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی است که اوایل این انقلاب و سال 57 مردم سر دادند و همچنان به این نظام معتقد هستند.

کد خبر 1064237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha