کتابخانه عمومی شهر باغستان افتتاح شد

شصت و نهمین کتابخانه خراسان جنوبی با اعتباری بالغ بر ۳۴۰ میلیون تومان با زیربنای ۱۲۰ مترمربع در زمینی به مساحت ۷۶۰ مترمربع در شهر باغستان فردوس با حضور استاندار خراسان جنوبی افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حمید ملانوری» استاندار خراسان جنوبی امروز (۱۹ خرداد) در مراسم افتتاح کتابخانه شهر باغستان اظهارکرد: کتابخانه، نمادی از فرهنگ، علم، مطالعه، عقلانیت و پیشرفت جامعه و نیز فضایی برای رشد و تعالی فرهنگ عمومی است.

 

وی ضمن تشکر از متولیان امر به ویژ خیر بزرگواری که در احداث این بنا سهم بسزایی داشته، تصریح کرد: فضایی مثل کتابخانه، سنگ بنای حرکت یک منطقه به سمت رشد آگاهی مردم می باشد، منوط به این که مدیران و برنامه ریزان حوزه مطالعه و مردم، در قالب برنامه درستی از این فضا بهره مند شوند.

 

به گفته وی؛ احداث کتابخانه صرفاً به جهت ایجاد یک چهاردیواری با چند قفسه و چندین جلد کتاب مهم نیست بلکه اهمیت آن به این جهت است که کتابخانه می تواند سنگ بنای ایجاد یک رویه و رفتار درست باشد.

 

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به تدبیر رهبری در تعیین شعار سال، اظهار داشت: برنامه ریزی های ما در راستای تحقق شعار «تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها»، تنها نباید در مسیر تولید صنعتی، معدنی و کشاورزی  باشد، بلکه باید به تولیدات فرهنگی و علمی نیز توجه ویژه ای داشته باشیم.

 

ملانوری خاطرنشان کرد: تولید فرهنگ و محصولات علمی، ما را در مسیر توسعه قرار داده، بهره مندی ما را از منابع موجود افزایش می دهد و رفاه بیشتر را رقم می زند.

 

وی متذکر شد: هر چه امکانات ایجاد شود اما فرهنگ و دانش استفاده از آن درست شکل نگیرد، بهره برداری از آن ها با چالش همراه خواهد بود.

 

استاندار خراسان جنوبی، شهر را موجودی زنده خواند که حیات آن به رفتار شهروندان گره خورده و گفت: شهر با حرکت شهروندان، پیشرفت می کند و اگر فرهنگ شهروندی رشد نیابد، توسعه امکانات شهری بی فایده است.

 

ملانوری، اصالت را منوط به رشد فرهنگی، علمی، بینش، درک و آگاهی مردم دانست و تأکید کرد: رسالت همه انبیا و اولیای الهی این بوده که دانش و بینش مردم را ارتقا ببخشند. 

 

وی افزود: هدف از افزایش دانش و آگاهی هم، لذت بردن از زندگی در عین آرامش است.


استاندار در ادامه از انتخابات پیش رو به عنوان یک همایش سیاسی بزرگ یاد کرد و گفت: در این حماسه عظیم با حضور و مشارکت گسترده مردم، برگ زرین دیگری به تاریخ انقلاب اضافه می شود.

 

ملانوری با اشاره به این که انتخابات، نماد مردم سالاری دینی است، اظهار داشت: انتخابات به جهت نقشی که در تحکیم پایه های نظام اسلامی و انقلابی دارد، برای ما بسیار با ارزش و مهم است.

 

وی با تأکید بر بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) خاطرنشان کرد: در جریان انتخابات پیش رو، دو کار مهم انجام می شود، یکی انتخاب افراد اصلح برای ریاست جمهوری و شوراهاست و دیگری تعیین رویه ای برای رقم خوردن آینده کشور می باشد.

 

استاندار خراسان جنوبی از بازتاب بین المللی انتخابات ایران گفت و تصریح کرد: حضور مردم در انتخابات به معنای پشتیبانی از نظام و رهبری و همچنین توجه به تعصبات و ارزش ها می باشد.

 

ملانوری اظهار امیدواری کرد؛ با تلاش حوزه های اجرا، نظارت، بازرسی و امنیتی، شاهد حضور حماسی و حداکثری مردم در انتخابات پیش رو باشیم.

 

 

 

کد خبر 1064259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha