کاندیداهای انتخابات مسائل اخلاقی و دینی را رعایت کنند

آخوندی گفت: انتخابات جمهوری اسلامی بر پایه مردم سالاری دینی و شرعی است لذا در صورتی که کاندیداها مسائل اخلاقی و دینی را کنار بگذارند انتخابات سالمی نخواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمدعلی آخوندی» امروز (19 خرداد) در جلسه انتخاباتی که با حضور مسئولان محلی و کاندیداهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر خوسف و ماژان برگزار شد، اظهار کرد: انتخابات یکی از مهمترین مسائل در تمامی کشورها به دلیل روح دموکراسی و جایگاه مردمی است.

 

فرماندار خوسف با بیان اینکه موضوع انتخابات در جامعه اسلامی ایران از حساسیت بیشتری برخوردار است، افزود: انتخابات جمهوری اسلامی ایران بر پایه مردم سالاری دینی و شرعی است لذا در صورتی که مسائل اخلاقی و دینی را کنار بگذاریم انتخابات سالمی نخواهیم داشت.

 

آخوندی سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت را چهار اصل مهم انتخابات عنوان کرد و گفت: این چهار اصل بر محور قانون است و مجریان انتخاباتی باید اصل بی طرفی را رعایت کنند و مسئولان نیز برای حضور حداکثری مردم در عرصه انتخابات تلاش کنند.

 

وی از مجریان انتخابات خواست تا فراتر از قانون گام برندارند و ادامه داد: تلاش برای حضور حداکثری و آگاهانه مردم در انتخابات وظیفه تمام آحاد مردم است تا رقابتی سازنده به وقوع بپیوندد.

 

فرماندار خوسف بیان کرد: رقابت سازنده و مشارکت بالای مردم در انتخابات شهرستان خوسف پیش بینی می شود چراکه مردم این شهرستان همواره مردم ولایی و با اخلاق هستند.

 

حجت الاسلام «حامد شاهبیکی»، امام جمعه خوسف نیز در این جلسه یکی از مولفه های مهم را مشارکت بالای مدرم در پای صندوق های رای عنوان کرد و گفت: انتخابات با توجه به فلسفه سیاسی برای ایران بیش تر از سایر کشورها اهمیت دارد و باید الگوی قابل دفاع در امت های اسلامی باشد.

 

وی با اشاره به ملاحظات فرهنگی شهرستان خوسف، عنوان کرد: انتخابات باید سبب رشد شود، چهره اخلاق، ادب و کرامت نفس از ویژگی های شهرستان خوسف و خیلی ارزشمند است لذا کاندیداهای شوراهای اسلامی باید هویت دینی اخلاقی و اسلامی را رعایت کنند.

 

وی در پایان از کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر خواست تا از تخریب، توهین و دادن وعده های دروغین به مردم خودداری کنند و در شرایط سخت اقتصادی امید را در جامعه زنده کنند.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1064369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha