تجهیز کتابخانه سیار در شهرستان های دارای جمعیت روستایی بالا در استان فارس موثر است

منوچهری گفت: به دلیل عدم امکان ایجاد کتابخانه در روستاهای شهرستان هایی مانند جهرم که جمعیت روستایی بالا دارند، تهیه و تجهیز یک کتابخانه سیار می تواند راه گشا باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «روح الله منوچهری»، امروز (چهارشنبه 19 خرداد) در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان جهرم گفت: کتابخانه «میرزا نصیر جهرمی» با قدمت 50 ساله نشان از اهمیت فرهنگ کتابخوانی در جهرم است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس افزود: شیوع کرونا موجب تغییر در شیوه خدمات ارائه شده توسط کتابخانه ها شده است اما خدمات کتابخانه های فارس در این بحران هرگزمتوقف نشد.

وی اضافه کرد: کتابخانه های فارس با برگزاری کارگاه های آموزشی مجازی، راه اندازی میز مرجع مجازی برای پژوهشگران و دانشجویان ارتباط خود را با اعضای خود همواره حفظ کردند.

منوچهری با اشاره به برنامه ریزی برای کتابخانه سیار گفت: به دلیل عدم امکان ایجاد کتابخانه در روستاهای شهرستان هایی مانند جهرم که جمعیت روستایی بالا دارند، تهیه و تجهیز یک کتابخانه سیار می تواند راه گشا باشد.

وی ادامه داد: کتابخانه سیار زود ثمر می دهد و با برنامه ریزی مناسب چندین روستا را پوشش می دهد و راه اندازی این کتابخانه ها به مشارکت شهرستان نیاز دارد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس تصریح کرد: مهم ترین منبع درآمدی کتابخانه ها، نیم درصد درآمد شهرداری ها است و اگر شهرداری ها با رعایت قانون و به موقع سهم کتابخانه ها را پرداخت کنند، کتابخانه های عمومی توسعه می یابند.

وی تاکید کرد: سرانه زیربنای کتابخانه های عمومی در شهر جهرم چندان مطلوب نیست و تنها 2 کتابخانه عمومی دارد که فضای کتابخانه ای پاسخگوی نیاز شهرستان را ندارد.

کد خبر 1064407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha