انتخابات، مظهر مردمسالاری دینی است

معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان شمالی گفت: انتخابات مظهر مردمسالاری دینی است و تاکنون تعامل خوبی را در سطح استان و شهرستان ها در خصوص انتخابات داشته ایم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از آشخانه؛ «احمد برادران» در جلسه نشست هم اندیشی برگزاری انتخابات با بیان این مطلب که انتخابات مظهر مردمسالاری دینی است، افزود: از مهمترین مصادیق مشارکت، انسجام اجتماعی و شکوفایی اجتماعی است.


معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان شمالی تصریح کرد: نقش مردم در تعیین سرنوشت کشور و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران بسیار مهم و ضروری است.


برادران،  موضوع مشارکت و مردم محوری را  اصلی ترین  مطالبه  رهبری دانست و بیان کرد: در استان هزار و ۲۰۳ شعبه اخذ رای برای انتخابات ایجاد شده است.


معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان شمالی گفت: ما متعهد هستیم تا فضای یک انتخاب سالم را فراهم کنیم.


برادران اظهار داشت: ما امروز امانتدار مردم هستیم و باید درست و صحیح آن را به پایان برسانیم.


وی تصریح کرد: تمام دستگاه های اجرایی موظف هستند تمام امکانات خود را در اختیار انتخابات و عوامل اجرایی آن بگذارند.

 

فرماندار مانه وسملقان هم گفت: تعداد ۱۵۵ شعبه برای انتخابات ریاست جمهوری  و ۱۵۱ شعبه برای شوراها پیش بینی شده است.
 

«محمود رضا معموری» کل واجدین شرایط اخذ رأی را ۷۵ هزار نفر عنوان کرد و افزود: تعداد دو هزارو  ۲۳۷ نفر رای اولی هستند.


وی بیان کرد: در ۱۵۵ شعبه بیش از سه هزار نفر در حوزه اجرا و نظارت  و ۳۰۰ نفر به عنوان عوامل نظارت و پشتیبانی فعالیت دارند.

 

وی با اشاره به اینکه آموزش های لازم برای اعضا در حال انجام است، افزود: با توجه به وضعیت کرونا تمام تمهیدات بهداشتی برای برگزاری انتخابات دیده و شرایط فراهم شده است.


فرماندار مانه و سملقان گفت: تعداد هشت شعبه صعب العبور در این شهرستان وجود دارد که از شب قبل انتخابات، عوامل  اعزام خواهند شد.


معموری تصریح کرد: در مشارکت انتخابات شوراها و ریاست جمهوری در دوره قبل مانه و سملقان ۸۴ درصد و مجلس خبرگان رهبری ۵۷ درصد مشارکت مردم را داشته ایم.

 

وی بیان کرد: تعداد ۱۲۱ روستا در انتخابات ششمین دوره شوراها شرکت خواهند کرد که ۱۱۶ نقطه روستایی و ۵ نقطه عشایری انتخابات برگزار خواهد شد.

 

معموری افزود: تعداد ۷۸۳ نفر تائید شدگان برای انتخابات شوراهای روستایی و تعداد ۷۵ نفر نیز برای چهار شهر مانه و سملقان داوطلب هستند.


 

 

کد خبر 1064413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha