انعقاد تفاهم‌نامه آموزشی و پژوهشی بین کانون های مساجد گیلان و پلیس فتا

حجت‌الاسلام رضوانی‌نژاد از انعقاد تفاهم‌نامه علمی، آموزشی و پژوهشی بین کانون های فرهنگی هنری مساجد گیلان(ستاد فهما) و پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات انتظامی استان(فتا) خبرداد.

حجت الاسلام «محمدعلی رضوانی‌نژاد » با تاکید بر تعامل بین کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و سازمان‌های مختلف به منظور پیشبرد اهداف و احیا کارکردهای مسجد به خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت گفت: امروزه با توجه به گسترش بهره‌گیری از فضای مجازی که با شیوع کرونا تشدید یافت، نیازمند ایجاد فرهنگ مناسب در راستای استفاده از اینترنت و فضای مجازی و تبدیل تهدیدهای موجود در این فضا به فرصتی برای صیانت از جنبه‌های فرهنگی و اعتقادی هستیم تا بتوانیم این فضا را برای فعالیت همگان امن‌تر کنیم.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان از انعقاد تفاهم‌نامه علمی، آموزشی و پژوهشی ستاد فهمای گیلان با پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات انتظامی استان گیلان(فتا) خبر داد و افزود: این تفاهم‌نامه در راستای مدیریت چالش‌های فضای مجازی به دلیل تعداد بالای کاربران و تنوع موضوعات و نهادینه کردن فرهنگ استفاده صحیح، سالم و امن از فضای تولید و تبادل اطلاعات منعقد شده است.

 

وی آموزش سواد رسانه‌ای در فضای مجازی بین اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان را از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه ذکر کرد و بیان داشت: این آموزش‌ها در فضای مجازی با رویکرد ارتقا فرهنگ، مهارت و دانش کاربران فضای مجازی و پیشگیری از حوادث احتمالی برای اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و خانواده آنان برگزار می‌شود.

 

رضوانی‌نژاد با تاکید بر اینکه باید گام‌های محکم‌تری در جهت کاهش آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی برداشت خاطرنشان ساخت: کانون‌هایی که دارای شرایط لازم جهت برگزاری جلسات آموزشی فوق هستند، می‌توانند در جلسات شرکت کنند.

 

 

کد خبر 1064416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha