برنامه ریزی فعالان اقتصادی گلستانی  برای  کشت فراسرزمینی در قزاقستان

حق شناس گفت: کشور قزاقستان ۲۲۲ میلیون هکتار اراضی کشاورزی دارد و این مهم زمینه خوبی برای توسعه کشت فراسرزمینی فراهم می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «هادی حق شناس» عصر امروز (چهارشنبه 19 خرداد) در میزگرد سی اُمین سالگرد استقلال جمهوری قزاقستان اظهار کرد: استان گلستان ظرفیت های بی شماری دارد که از این ظرفیت ها می توانیم با توجه به همسایگی با کشورهای حوزه سی.ای.اس از آن استفاده کرد.

 

استاندار گلستان به وجود 700 هکتار اراضی کشاورزی در گلستان اشاره کرد و گفت: کشور قزاقستان 222 میلیون هکتار اراضی کشاورزی دارد و این مهم زمینه خوبی برای توسعه کشت فراسرزمینی فراهم می کند.

 

حق شناس ضمن گرامیداشت سالروز استقلال جهوری قزاقستان گفت: حضور قزاق ها در گلستان از قدمتی بیش از 70 ساله برخوردار است و این اقوام در گلستان زندگی مسالمت آمیزی دارند که نشانه مهمان نوازی گلستانی ها است.

 

وی به از سرگیری پرواز گرگان-آکتائو اشاره کرد و گفت: تاکنون سه پرواز موفقیت آمیزی از فرودگاه گرگان به آکتائو اتفاق افتاده و استقبال خوبی از این پرواز شده است.

 

این مقام مسئول به تعمیق روابط بین گلستان و جمهوری قزاقستان تاکید کرد و گفت: اصلاح ریل عریض ایران-ترکمنستان-قزاقستان فرصت مغتنمی برای توسعه تجارت ریلی به شمار می رود.

کد خبر 1064431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha