کرونا ۵۲گروه نمایشی مازندران را با چالش مواجه کرد/قدردان متانت و صبوری هنرمندان تئاتر هستیم

زارع به چالش های ایجاد شده در حوزه هنرهای نمایشی در پی شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: این ویروس ناخوانده ۵۲گروه تئاتر استان مازندران را با مشکلات متعددی مواجه کرد اما هنرمندان این حوزه با صبوری فعالیت ها و موفقیت های متعددی را رقم زدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری،‌ «عباس زارع» عصر امروز(۱۹خرداد) در نشست با «قادر آشنا» مدیر کل مرکز هنرهای نمایشی کشور و رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان مازندران که در شهرستان نور برگزار شد، با اشاره به اینکه دغدغه هنرمندان تئاتر مهم و اساسی است، اظهار کرد: در مازندران ۵۲ گروه نمایشی ثبت شده داریم که حدود ۶۰۰ نفر از اعضای صندوق هنر از دوستان حوزه هنرهای نمایشی هستند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران افزود: شرایط این هنرمندان بسیار سخت است کرونا همه مشاغل و بالاخص هنرمندان این حوزه را درگیر کرد، دوستان در حوزه نمایش بیشترین آسیب را دیدند که البته در شرایط عادی هم حالشان زیاد خوب نبود اگر به عقب برگردیم در بسیاری از سالن‌های ما تقریبا ۵۰ درصد از ظرفیت بدون احتساب فروش بلیط نیم بها تکمیل می‌شد اما با همه تفاسیر امورات دوستان می‌گذشت.

 

زارع تصریح کرد: اما بعد از شیوع کرونا شرایط شان بدتر شد، البته جا دارد از تلاش مدیریت بابت حمایت و پرداخت حق بیمه هنرمندان تشکر کنیم، ما هم سعی کردیم یک مبلغ ناقابل که در سال گذشته برابر با ۱۵ درصد بودجه استان بود را به این هنرمندان تقدیم کنیم‌، همچنین با مشکلات دوستان از نزدیک آشنا شویم شاید توانستیم ۵ درصد از مشکلاتشان را حل کنیم.

 

وی گفت: در استان مازندران دوستان افتخارات زیادی در جشنواره‌های مختلف کسب کردند، در حوزه‌های مختلف نشست برگزار کردیم، چرا که تاثیرگذارترین هنرمندان در حوزه هنرهای نمایشی فعالیت دارند، امیدواریم روزی برسد که فقط در بزنگاه‌ها دورشان شلوغ نشود.

 

زارع عنوان کرد: مشاهده می‌کنید در زمان انتخابات همه به‌دنبال نزدیک شدن به این هنرمندان هستند چرا که تاثیرگذاری دوستان بر کسی پوشیده نیست، امسال از محدود سال‌هایی بود که وزارت ارشاد برای کمک به هنرمندان به یک چالش اساسی برخورد کرد، ما بیش از ۳۰ دستگاه فرهنگی در کشور داریم که از بودجه فرهنگی استفاده می‌کند ولی در شرایط کرونایی  دیدیم که وزارت‌خانه با مشکل روبرو شد.

 

وی یادآور شد: اگر ما جای هنرمندان بودیم اعتراض می کردیم، هنرمندان حوزه فرهنگ و اصحاب رسانه در شرایط کرونایی بالاترین عنایت و صبوری و متانت را به خرج دادند، امیدواریم بعد از عبور از این بحران قدرشناس باشیم و نگاه ویژه‌ای به حوزه فرهنگ و هنر داشته باشیم.

 

زارع اذعان کرد: کار کردن در حوزه فرهنگ و هنر سخت است، ولی در استان در شرایط کرونایی شاهد اتفاقات خوب بودیم، امیدواریم با استفاده از همه ظرفیت‌ها و حمایت‌ها شاهد پیشرفت‌های بهتری در این زمینه باشیم.

کد خبر 1064465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha