سرور بازمانده از همت مسکن سازی

ساخت مسکن و تلاش برای ایجاد مامنی امن برای سکونت خانواده های فاقد این نعمت، سرور و خوشحالی را برای این قشر خانواده و بلند همتان این عرصه به یادگار می گذارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، مسکن و خانه از نیازهای مهم بشر در قرون مختلف بوده و فقدان آن اسباب زحمت و مشکل را برای گروه های مختلف ایجاد کرده و دولتمداران در عرصه های مختلف یکی از عرصه های خدمت به مردم را کمک به تامین این نیاز اولیه گمارده اند.

 

آموزه های دینی و اعتقادی مسلمانان داشتن مسکن و محل امن برای سکونت را یکی از مباحث مهم و مولفه های ارزشمند برای جامعه بشری ابراز کرده اند و تلاش بر این امر لازم و آن افرادی که در این مسیر برای افراد نیازمند و فاقد این نعمت تلاش می کنند را مصداقی از خیرخواهی بیان داشته و بر این امر خیر توصیه شده است.

 

فرمایش رسول اکرم(صل الله علیه و آله) پیرامون مسکن و خانه دار بودن افراد که «برخوردار بودن از خانه خوب از نشانه های سعادت است» نه تنها بر نقش این نعمت تاکید می کند بلکه حرکت مسئولان و خیرین برای گره گشایی از افراد فاقد خانه نیز مورد اشاره قرار می گیرد.

 

شکل گیری مجامع خیریه مسکن ساز در سراسر کشور قدمی بلند برای این موضوع بوده و تلاش مسئولان و متولیان امر نیز به این مهم کمک کرده و دعای خیر آن برای نیت خاص خیرخواهان ماندگار شده است.

 

ساخت مسکن و تلاش برای ایجاد مامنی امن برای سکونت خانواده های فاقد این نعمت، سرور و خوشحالی را برای این قشر خانواده و بلند همتان این عرصه به یادگار می گذارد.

*تشکل خیریه مسکن ساز در کشور

 

یکی از اقدامات مهمی که برای رفع چالش کمبود مسکن و تامین خانه برای افراد مستحق این نیاز روی داده، همین همت خیرین برای مسکن سازی بوده که در قالب خیریه و مجمع های استانی و منطقه ای انجام شده است.

 

احداث 28 هزار و 550 واحد مسکن توسط خیرین در این حوزه اقدامی موثر و کارسازی بوده که البته این اقدام در قالب انجمن و تشکیل های خیریه ای صورت گرفته و چه بسیار افراد نیک اندیشی که خارج از این تشکل به صورت انفرادی کمک موردی و یا احداث کامل مسکن داشته اند.

خیرین برای امسال نیز بیش از پنج هزار مسکن را برای افراد نیازمند و فاقد مسکن احداث و تحویل می دهند.

 

مدیرکل بنیاد مسکن استان اصفهان با بیان اینکه بیش از 10 انجمن و تشکل خیریه ای مسکن ساز در این استان تاسیس شده، خاطرنشان کرد: سالانه این سازمان های مردمی برای مسکن دار شدن مردم و یا تکمیل واحدهای مسکونی اقدامات اساسی انجام می دهند.

«غلامحسین خانی» افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، نهادهای حمایتی و خیرین مسکن ساز در کنار همدیگر برای مسکن دار شدن مردم تلاش می کنند.

 

وی با بیان اینکه بیش از چهار هزار واحد مسکونی ویژه افراد فاقد مسکن در استان اصفهان از یک سال گذشته تاکنون احداث شده، خاطرنشان کرد: اعتبارات بلاعوض و تسهیلات بانکی کم سود برای این کار اختصاص یافته است.

 

*پروژه بزرگ محرومیت زدایی مسکن در کشور

 

دولت نیز بر اساس ماموریت های خود برای تامین مسکن محرومان و خانوارهای بدون مسکن کشور اقدامی را از سال گذشته آغاز کرده که 19 هزار خانوار صاحب خانه می شوند.

 

معاون برنامه و بودجه رئیس جمهور در افتتاح و تحویل کلید مسکن در استان اصفهان گفت: خانه دار شدن مردم برای دولت ارزشمند و اقدامی دلچسب است.

 

«محمدباقر نوبخت» ادامه داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در این مسیر گام های مهمی را برداشته و دولت در این سال ها بر این امر مهم اهتمام کرده است.

*ساماندهی بازار مسکن برای آرامش مردم

 

با وجود اقداماتی که برای مسکن دار شدن افراد توسط خیرین و دولت صورت گرفته اما به نظر آشفتگی بازار در این حوزه و تبدیل شدن خانه به یک کالای معاملاتی بر افزایش مشکلات مردم در این حوزه نقش داشته است.

 

داشتن مسکن برای مردم یک ضرورت است و نباید این موضوع به یک مولفه قدرت مالی تبدیل شود و برخی به واسطه دلالی در این مسیر منفعت پیدا کنند و برخی به دلیل ضعف مالی دچار آسیب شوند.

 

اقدام مسئولان امر در قانون گذاری، اجرا و نظارت قاعده ای محکم را می طلبد تا در کنار همدیگر برای رفع این چالش اقدام و بازار سیاه را سفید کنند.

کد خبر 1064481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha