ضرورت مشارکت حداکثری در انتخابات را در فضای مجازی تبیین و تشریح کنیم

عضو هیئت علمی دانشگاه حضرت معصومه(س) بر لزوم تبیین و تشریح اهمیت و ضرورت مشارکت حداکثری در انتخابات به خصوص در بستر فضای مجازی برای آحاد ملت تأکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حمیدرضا سروریان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم با اشاره به اهمیت حضور گسترده مردم در انتخابات 28 خردادماه اظهار داشت: این که دشمنان ملت ما این همه بر طبل عدم مشارکت در انتخابات می کوبند، یکی از نشانه ها و دلایل اهمیت و ضرورت حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رأی است.

 

عضو هیئت علمی گروه قرآن و حدیث دانشگاه حضرت معصومه(س) افزود: دشمنان و معاندین با وجود همه اختلافاتی که با یکدیگر دارند، اما در بحث دلسرد کردن مردم برای حضور در انتخابات هم داستان هستند و وقتی انسان اهداف شوم و خباثت های آن ها را متوجه می شود، ناخودآگاه بر ضرورت حضور حداکثری تأکید می کند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه همچنین با اشاره به این که هم نخبگان، هم رسانه ها و هم توده های مردم برای ترغیب دیگران نسبت به حضور در انتخابات، رسالت مهمی برعهده دارند، گفت: یکی از راهکارها در مقطع کنونی آن است که افراد در گروه های خانوادگی و خویشاوندی، ضرورت حضور و مشارکت بالا در انتخابات را متذکر شوند و به خصوص در این باره از ظرفیت عظیم فضای مجازی استفاده کنند.

 

وی بیان داشت: در همین راستا باید به آن هایی که تمایل به حضور ندارند، بگوییم که ضرر عدم مشارکت بیش از نفع آن است و این در حالی است که در نگاه کلان قضیه، یکی از عوامل ثبات و تقویت امنیت کشور، همین مشارکت بالای مردم در عرصه انتخابات می باشد.


سروریان ادامه داد: یکی از آسیب های مشارکت حداقلی این است که رئیس جمهور منتخب در مواجهه با دشمنان ملت ایران که در این سال ها این همه مشکلات برای ما ایجاد کرده اند، ممکن است آن پشتوانه عظیم رأی مردم را با خود نداشته باشد، چرا که وقتی انتخابات با حضور حداکثری ملت همراه باشد، فرد منتخب بهتر می تواند در برابر بیگانگان و از جمله دشمنان از حقوق مردم و منافع ملی حفاظت نماید.

 

وی همچنین با اشاره به لزوم اقناع عامه مردم و از جمله نسل جوان برای حضور در پای صندوق های رأی گفت: با استدلال و بیان منطقی می توان بسیاری از جوان ها که شاید در وضعیت کنونی تمایل به حضور نداشته باشند را قانع و مجاب کرد به شرط آن که در بستر فضای مجازی بتوانیم با رویکرد هنری و خلاقانه رفتار کرده و ضرورت های حضور در انتخابات را برای آحاد مردم به درستی تبیین و تشریح کنیم.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه حضرت معصومه(س) در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آیه 11 سوره مبارکه رعد ابراز داشت: بر اساس آیه "إِنَّ اللّهَ لاَ یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ" ما باید خودمان زمینه تغییر و تحول در جامعه را فراهم کنیم و از پی آن در جهت رفع نواقص و نقاط ضعف گام برداریم.

 

وی افزود: لازمه تشکیل دولتی قوی و مقتدر که بتواند در جهت حل مشکلات کشور و مردم حرکت کند، انتخاب درست ما در سایه مشارکت حداکثری است.

 

این مدرس دانشگاه همچنین گفت: در مقطع حساس کنونی از کاندیداها انتظار می رود که ضمن پرهیز از دادن شعارها و وعده های غیرعملی در ارایه برنامه های خود به مردم اُمید بدهند و در فضای سالم و اخلاقی به رقابتی صحیح در جلب آرای عمومی اهتمام ورزند.

 

وی بیان داشت: بر اساس وعده الهی اگر ما در مسیر خدای متعال گام برداریم و در جهت ارزش های الهی حرکت کنیم، خداوند نیز ما را نصرت می دهد.

 

سروریان افزود: آن چه مهم است این که ما در این راه، استقامت بورزیم و با حضور خود در انتخابات، پاسدار خون شهدای عزیزمان باشیم و از استقلال و عزت ملی خود دفاع کنیم.

کد خبر 1064482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha