عنوان پایتخت بنتونیت جهان روی ارتزاق مردم سرایان تاثیری ندارد

ملانوری گفت: عنوان پایتخت بنتونیت جهان ارزشی برای شهرستان سرایان ندارد و روی ارتزاق و معیشت و آبادانی شهرستان تاثیرگذار نیست، زمانی این عناوین ارزشمند است که با همت مردم و مسئولان منجر به فعال شدن معادن و خلق منبع و ایجاد ارزش افزوده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شستان از سرایان، دومبن سفر استاندار خراسان جنوبی در دور دوم سفرهای شهرستانی عصر (۱۹ خرداد) به شهرستان سرایان رقم خورد.


استاندار خراسان جنوبی در ابتدای حضور با کلنگ زنی مجتمع ۱۰۰ واحدی مسکن محرومان در شهرهای سرایان و سه قلعه، امید به خانه دار شدن را در بین خانواده محرومان زنده کرد.


«حمید ملانوری» سپس با شرکت در جلسه شورای اداری این شهرستان و بررسی مصوبات سفر قبلی، دستورات لازم را برای رفع موانع و پیگیری ۲ مصوبه از مصوبات دور اول که اجرایی نشده بود را صادر کرد.

 


وی سفرهای استان را به منظور مدیریت در صحنه و در قالب بومی محلی با مشارکت و همراهی بخش خصوصی و برآورده کردن انتظارات مردم موثر عنوان کرد و افزود: اگر مدیران در مناطق حضور نداشته باشند مسائل و مطالبات مردمی با مشغله های فراوان آنها مورد غفلت قرار می گیرد.

 


استاندار خراسان جنوبی برنامه محوری را یکی از ملاک های اصلی مدیران موفق عنوان کرد و گفت: باید مدیران خود را ارزیابی و بر این باور باشند که کارها را تا حصول نتیجه دنبال کنند.

 


وی وظیفه شناسی، تعهد، موقعیت شناسی و دشمن شناسی را از دیگر ویژگی‌های مدیران برشمرد و ادامه داد: مسئولات باید موقعیت‌ها را درک و روزانه مسائل را رصد و راهکار لازم برای آن انتخاب کنند. 

 


استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: امروز دشمن بی‌اعتمادی مردم نسبت به مسئولان نظام را دنبال می کند و بنابراین باید با وقت شناسی؛ کشور را مدیریت کرد چرا که زمانی برای از دست دادن فرصت ها در کشور وجود ندارد.


وی در بخش دیگر سخنانش با بیان اینکه امروز عنوان پایتخت بنتونیت جهان ارزشی برای شهرستان ندارد و روی ارتزاق و معیشت و آبادانی شهرستان تاثیر گذار نیست، خاطرنشان کرد: زمانی این عناوین ارزشمند است که با همت و مشارکت مردم و مسئولان منجر فعال شدن معادن و نیز خلق منبع و ایجاد ارزش افزوده شود.


عالی ترین مقام اجرایی استان گفت: عنوان محرومیت زیبنده این استان با وجود منابع و ذخایر فراوان آن نیست و همه ما مسئولیم.

 

وی از مسئولان و مدیران دستگاه ها خواست تا با برنامه به صورت جدی مسائل و مشکلات را دنبال کنند.


رئیس ستاد توسعه خاوران استان بیان کرد: در باب فعال‌سازی منابع استان نیاز به برنامه و مدیریت داریم و همه دهیاری ها و شهرداری ها نیز می توانند منابع درآمدی پایدار بسیار خوبی را برای خود ایجاد کنند.


 وی با اشاره به ستاد توسعه خاوران گفت: اعتقاد دارم این ستاد کار بنیادین برای توسعه استان و بیدار کردن انرژی‌های خفته استان است و اگر باور دارید که این ستاد به پیشرفت شهرستان و استان کمک می کند قاطعانه و جدی فعالیت در آن را دنبال کنید.


ملانوری در ادامه با اعتقاد بر این موضوع که این استان مملو از منابع خدادادی شامل مس، روی، گرانیت، بنتونیت، طلا و محصولات محصولات کشاورزی و فرصت های گردشگری است، از مسئولان خواست تا ابتدا به شناسایی پتانسیل ها و ظرفیت ها اقدام و سپس در زمینه جذب سرمایه گذار و جلب سرمایه های مردم و توانمند کردن مردم آستین همت را بالا بزنند.


وی فعالیت در این ستاد را در واقع اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری توصیف کرد و جدیت مسئولان را به همراه برنامه در تحقق این موضوع مهم خواستار شد.


 به گفته ملانوری، در مدت کوتاه تشکیل ستاد، دو تا سه برابر اعتبارات عمرانی سال استان، اعتبار در این ستاد جذب شده است و در این استان ظرفیت بزرگی وجود دارند و همگان باید در تحقق آن کمک کنند.


وی در بخشی دیگر اهمیت و حساسیت رویداد بزرگ انتخابات سال ۱۴۰۰ را یادآور شد و گفت: انتخابات را در کمال سلامت و صلابت و با افزایش شعبات با وجود ویروس کرونا برگزار خواهیم کرد.

 

به گفته وی، مهمترین موضوع، تحقق مشارکت حداکثری در کنار همه موضوعات است که باید همه از باب تبلیغ اصل انتخابات در جامعه تاثیرگذار باشیم.


به اعتقاد استاندار خراسان جنوبی حضور حداکثری مردم، موجب تقویت پایه‌های نظام می شود و اقتدار کشور و نظام را قوی‌تر از گذشته به رخ جهانیان می کشد.


وی  همچنین مشارکت بالا و پرشور را موجب سلامت، صلابت در شان و جایگاه والا و عزت نظام را تامین می کند.


 

 

کد خبر 1064487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha