تبلیغات رسمی انتخابات شوراها در خراسان جنوبی آغاز شد

همزمان با سراسر کشور و با آغاز مهلت تبلیغات رسمی نامزدهای شوراهای اسلامی شهر و روستاها، این تبلیغات در استان خراسان جنوبی به ویژه شهرستان های استان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، تبلیغات نامزد‌های انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا از امروز (۲۰ خرداد) در استان خراسان جنوبی همزمان با سایر نقاط کشور آغاز شد و این فرآیند تا ۲۴ ساعت قبل از انتخابات یعنی ساعت ۷ صبح پنج‌شنبه (۲۷ خرداد) ادامه دارد.

 

۶۰۷ نفر در انتخابات شوراهای شهر استان ثبت نام کرده بودند که از این تعداد ۵۰۴ داوطلب تایید صلاحیت شدند و برای کسب ۱۵۹ کرسی شوراهای اسلامی در ۳۱ شهر استان خراسان جنوبی رقابت می کنند.

 

خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۳۱ شهر دارد که تعداد اعضای شوراها برای شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر پنج عضو اصلی، برای شهرهای ۵۰ تا ۲۰۰ هزار نفر هفت عضو اصلی و برای شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۹ عضو اصلی انتخاب می‌شوند.

 

در نقاط روستایی و عشایری استان نیز پنج هزار و ۳۴۰ نفر ثبت نام کننده نهایی داشته ایم که در مجموع نامزد‌های تایید صلاحیت شده انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی روستا‌ها و تیره‌های عشایری در استان به پنج هزار و ۶۴ نفر رسید.

 

۹۱۸ روستای در تراز جمعیتی انتخابات در استان وجود دارد که ۱۳ روستا تا این لحظه از حد نصاب برای برگزاری انتخابات خارج شده است.

 

امسال هزار و ۲۴ شعبه اخذ رأی برای برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد در استان پیش‌بینی شده است.

 

انتخابات ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری جمعه ۲۸ خرداد برگزار می‌شود.

 

کد خبر 1064488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha