۶۸۰۰ هکتار از شبکه‌های آبیاری دشت‌های گرمسیری ایلام و کرمانشاه  به بهره‌برداری رسید

در دهمین هفته پویش هر هفته_الف_ب_ایران و در آستانه دهه کرامت، علاوه بر آغاز آبگیری سد خاکی کنجانچم، ۶۸۰۰ هکتار از شبکه‌های آبیاری دشت‌های گرمسیری در استان‌های ایلام و کرمانشاه به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، بخشی از شبکه‌های آبیاری دشت‌های گرمسیری در استان‌های ایلام و کرمانشاه در سطح 6800 هکتار با اعتباری مجموعاً حدود 570 میلیارد تومان شامل هزینه‌های سامانه گرمسیری و شبکه‌های آبیاری به بهره‌برداری ‌رسید.

 

اراضی تحت پوشش این بخش طرح گرمسیری شامل 2371 هکتار از اراضی دشت ذهاب جنوبي، 1256هکتار از اراضی دشت حومه قراويز، 423 هکتار از اراضی دشت جگرلوي جنوبي در استان کرمانشاه و  بهبود2750 هکتار از اراضی دشت کنجانچم در استان ایلام می‌باشند.

 

با بهره‌برداری از این بخش از شبکه‌های آبیاری و زهکشی طرح بزرگ گرمسیری، به‌طور میانگین برای 10 هزار نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال‌زایی صورت می‌گیرد که نشان از اهمیت این طرح ملی دارد.

 

همچنین بهره‌برداری از این طرح عظیم در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها باعث افزایش تولید سالیانه محصولات کشاورزی به میزان 70 هزار تن انواع گندم، ذرت و صیفی‌جات خواهد شد.

 

از مجموع سرمایه‌گذاری 975میلیارد تومانی دولت در این طرح بزرگ ملی ، مبلغ 336میلیارد تومان با عنایت ویژه مقام معظم رهبری از محل صندوق توسعه ملی به طرح گرمسیری اختصاص‌یافته است.

کد خبر 1064552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha