امامان جماعات در محلات نقش آفرینی کنند

حجت الاسلام محمدی لایینی گفت: امام جماعت با تلاش و پشتکار می تواند محلات را به سمت محله اسلامی سوق دهد و امامان جماعات در محلات نقش آفرینی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان مازندران، حجت الاسلام «محمدصادق محمدی لایینی» شامگاه چهارشنبه (19 خرداد) در جلسه پیگیری اجرای طرح تحول اجتماعی مسجد محور و تبیین اهداف طرح اظهار کرد: رکن اصلی و محور اصلی مسجد، امام جماعت است و تمام ارکان مسجد باید حول این محور عمل کنند.

 

امام جمعه نکا افزود: مسجد و پایگاههای محلات نیازمند خانه عالم، پشتیبانی، خانه بهداشت و.. هستند و باید در محلات به این امور توجه شود.

 

وی با بیان اینکه جامعه را باید با کسانی ساخت که خودشان ساخته شده باشند؛ خاطر نشان کرد: باید با مشکلات و نارسایی های محلات آشنا و با شناخت این مشکلات و معضلات برای رفع آن اقدام شود.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی گفت: امام جماعت با تلاش و پشتکار می تواند محلات را به سمت محله اسلامی سوق دهد و امامان جماعات در محلات نقش آفرینی کنند.

 

وی افزود: امام جماعت باید هنر و سلیقه داشته باشد و همچنین باید امام جماعت پاسخگو داشته باشیم و مساجد به چنین امام جماعتی نیازمند هستند.

 

امام جمعه نکا یادآور شد: پیامبر گرامی اسلام تمام شئون اجتماعی، نظامی، سیاسی، فرهنگی و... مردم را در مسجد پیگیری می‌کردند و نباید این شئونات از مسجد جدا شد و لذا باید در کنار اقامه نماز جماعت به مسائل مختلف مردم هم رسیدگی شود.

 

به گزارش شبستان، جلسه پیگیری اجرای طرح تحول اجتماعی مسجد محور و تبیین اهداف طرح در نکا با حضور امام جمعه نکا، رئییس اداره تبلیغات اسلامی، فرمانده سپاه ناحیه نکا، رئیس ارشاد، رئیس اوقاف و امور خیریه و مدعوین طرح با هدف تبیین طرح برگزار شد.

کد خبر 1064571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha